کتاب عادت های اتمی

راهی آسان و قطعی برای ایجادعادت های خوب و حذف عادت های بد

امتیاز
5 / 3.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
65,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
160,000
15%
136,000
نظر شما چیست؟

عادت های اتمی نوشته جمیز کلییر وبلاگ نویس و سخنران معروف آمریکایی و ترجمه خانم سمیه سادات آل حسینی در انتشارات آلاچیق کتاب منتشر و روانه بازار کتاب شده است.
کتاب عادت های اتمی برای اولین بار در سال2018 منتشرشد. این کتاب تاکنون به 50 زبان زنده دنیا ترجمه شده است و بیش از 8 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است.

معرفی کتاب عادت های اتمی

همه ما انسان ها عادت هایی داریم که در طول روز و زندگی مان بارها بارها انجامشان می دهیم بدون آن که بدانیم این عادات چه تاثیری در زندگی فردی و اجتماعی ما، حتی کسب و کار و درآمد شغلی و یا حتی فراتر از آن چه تاثیری در آینده ما می گذارند.
جمیز کلییر درعادت های اتمی برای شما از عادت های خوب و طریقه رشد روزافزون آن ها، پایمند ماندن به آن ها و تاثیرات مثبت آن ها درزندگی و کسب وکار شما؛ همچنین از عادات بد و راهکارای حذف و از بین بردن آن ها در زندگی، تاثیرات منفی آن ها و این که چطور ناخواسته بر تقویت آن ها می کوشید به زبانی ساده و قابل فهم صحبت می کند. تخصص و دانش گسترده جیمز کلییر در مورد ایجاد عادت های خوب و ترک عادت های بد می تواند راهنمای شما باشد تا زندگی موفقی را در عرصه های مختلف بسازید.  
عادات اتمی از اصول اولیه ی رفتار انسان سخن می گوید، اصول ماندگاری که هیچ وقت تغییر نمی کند و می تواند سنگ بنای رفتار شما در همه جهات زندگی از کاری و اجتماعی گرفته تا فردی و خانوادگی باشد.
جمیز کلییر برای بیان این اصول از نظریه هایی در حیطه های زیست شناسی، روانشناسی و همچنین ساختار مغز وشبکه اعصاب انسان کمک می گیرد تا در کنار ساده و قابل فهم بودن مطالب کتاب شکل علمی و مستند هم به آن بدهد. همچنین برای افزایش جذابیت کتاب برای خواننده داستان های سرگرم کننده و الهام بخشی نیز از افراد و چهره های نام آشنا مثل قهرمانان المپیک و مسابقات برتر ورزشی، مدیران موفق عرصه تجارت و اقتصاد، هنرمندان شناخته شده و برتر، پزشکان بزرگ و سایر افراد موفق در حیطه های مختلف را بیان می کند.
این کتاب اصلاً شبیه تحقیقی دانشگاهی نیست. شما می توانید از آن به عنوان راهنمایی عملی و صددرصد کاربردی استفاده کنید. در این کتاب زمانی که دانشِ ایجاد تغییر عادت ها را با شیوه ای آسان فهم، ساده و عملی معرفی می شود، شما می توانید خِرد نهفته در پس آن و همچنین کاربردی بودن رهنمودهای آن را در بطن سخنان نویسنده درک کنید.

خلاصه کتاب عادت های اتمی

همه ی ما در زندگی با چالش هایی روبرو هستیم و آسیب ها یکی از چالش هاست. تجربه ای که می تواند درس خیلی مهمی به هر کس بدهد. اگر پشتکار داشته باشید و چند سال وقت صرف کنید تغییراتی که در نگاه اول کوچک و بی اهمیت به نظر می رسند، به نتایج چشمگیری منتهی خواهند شد. موانع بر سر راه همه ی ما هست؛ اما در بلندمدت کیفیت زندگی ها اغلب به کیفیت عادت ها بستگی دارد. با عادت های قبلی به همان نتایج قبلی می رسید؛ اما با ساختن عادت های جدید، هرچیز تازه ای ممکن خواهد شد.
هیچ راه خاص و از پیش تعیین شده ای برای ایجاد عادت های بهتر وجود ندارد؛ اما این کتاب بهترین راهی را که ممکن است، به شما نشان می دهد. رویکردی که صرف نظر از نقطه ی شروع شما یا چیزی که می خواهید تغییر دهید، موثر واقع خواهد شد. استراتژی هایی که در کتاب عادت‌ های اتمی به کار رفته ، برای تمام کسانی که به دنبال سیستم اصلاح و بهبود گام به گام هستند، مناسب است؛ چه در زمینه ی سلامت جسمانی و چه درآمدزایی، بهره وری، بهبود روابط یا همه این موارد. تا جایی که به رفتار انسان مربوط باشد، این کتاب راهنمای شما خواهد بود. 

 شاکله ی این کتاب را مدل چهار گامیِ عادت های من، نشانه/اشارات، اشتیاق زیاد، پاسخ، پاداش و چهار قانون تغییر رفتار تشکیل می دهد که از این چهار گام استخراج شده است. 
کتاب عادت های اتمی شش بخش دارد که در مجموع این شش بخش چهار قانون مهم را برای تغییر عادت های اتمی و مخرب برای شما بیان می شود. 
این بخش ها عبارتند از:
چرا تغییرات کوچک تفاوت های بزرگی ایجاد می کنند؟
قانون اول: رفتار موردنظر را اشکار کنید.
قانون ذوم: عادت خوب را جذب کنید.
قانون سوم: عادت های خوب را آسان کنید.
قانون چهارم: عادت های خود را رضایت بخش کنید.
تاکتیک های پیشرفته برای اینکه چگ.نه از خوب بودن به عالی بودن برسیم.
استراتژی ها و تکنیک های «عادت های اتمی» به شما می آموزد که چطور با اصلاح رفتار ذهنی خود به صورت قدم به قدم درآمد و بهره مالی تان را افزایش دهید، چگونه روابط فردی و اجتماعی تان را کیفیت ببخشید و حتی چطور سلامتی تان را ارتقا دهید.

خرید کتاب عادت های اتمی

نسخه چاپی کتاب عادت های اتمی را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید. همچنین می توانید پی دی اف کتاب عادت های اتمی را نیز  از طریق اپلیکیشن فراکتاب دانلود و خریداری کنید.

برشی از متن کتاب 

چرا کسی باید سیگار بکشد، وقتی می داند که این کار خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهد؟ چرا کسی باید پرخوری کند، وقتی می داند این کار با افزایش خطر چاقی همراه است؟ چرا کسی باید رابطه جنسی پرخطر داشته باشد، وقتی می داند ممکن است به بیماری های مقاربتی دچار شود؟ وقتی فهمیدید مغز چگونه پاداش ها را در اولویت قرار می دهد، جواب این سوال ها برایتان روشن خواهد شد. عواقب عادت های بد با تأخیر مشاهده می شود؛ اماپاداش‎ آن ها فوری دریافت می شود. سیگارکشیدن ممکن است شما را طی ده سال به کام مرگ بکشد، اما همین حالا استرستان را کاهش می دهد و هوستان به نیکوتین را برطرف می سازد. پرخوری در بلندمدت مضر است؛ اما همین حالا لذت بخش است. رابطه جنسی، اعم از ایمن یا پرخطر، در لحظه لذت بخش است؛ اما بیماری و عفونت ناشی از آن تا چند روز یا هفته یا حتی سال بعد نمایان نخواهد شد. 
هر عادت در طول زمان پیامدهای متفاوتی از خود بروز خواهد داد. متأسفانه اغلب تعبیر اشتباهی از این پیامدها صورت می گیرد. در پی انجام عادت های بد، معمولاً احساس خوبی از پیامد فوری آن می گیریم؛ اما پیامد نهایی، احساس ناخوشایندی را القا می کند. در پی انجام عادت های خوب، عکس این حالت صادق است. پیامد فوری لذت بخش نیست؛ اما احساس خوبی از نتیجه ی نهایی به ما دست خواهد داد. «فردریک باستیات»، اقتصاددان فرانسوی، مسئله را شفاف تر توضیح می دهد: «تقریباً همیشه این طور است که وقتی پیامد فوری مطلوب است، عواقب بعدی فاجعه بار است و بالعکس... . اغلب، اولین نتیجه ی عادت، شیرین تر و نتایج بعدی آن تلخ تر هستند.» 
به عبارتِ دیگر، هزینه هایی که برای عادت های خوب خود باید بپردازید، همیشه در زمان حال و پیامدهای عادت های بدتان در آینده مشخص خواهد شد.

دانلود کتاب عادت های اتمی

کتاب عادت های اتمی pdf و یا به عبارتی نسخه الکترونیک آن را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

دانلود کتاب عادت های اتمی

مشخصات کتاب عادت های اتمی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: آلاچیق کتاب
نویسنده: جیمز کلیر
مترجم: سمیه سادات آل حسینی
تعداد صفحه: 280
موضوع: توسعه شخصی، روان شناسی
قالب: چاپی و الکترونیک

 

سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
280
کنگره :
‏‫‬‭BF۳۳۵
دیویی :
‏‫‬‭۱۵۵/۲۴
کتابشناسی ملی :
8567467
شابک :
9786229600320

کتاب های مشابه عادت های اتمی