امتیاز
5 / 3.7
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
50,000
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
50,000
خرید
75,000
15%
63,750

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

اگر ماجرای ملاقات بیست و سه نفر از اسرای نوجوان ایرانی با صدام را شنیده باشید حتماً نام ملا صالح قاری مترجم ایرانی آن مراسم هم به گوشتان خورده است. کتاب ملا صالح روایتگر زندگی اوست.

معرفی کتاب ملا صالح

اگر ماجرای ملاقات بیست و سه نفر از اسرای نوجوان ایرانی با صدام را شنیده باشید حتماً نام ملا صالح قاری مترجم ایرانی آن مراسم هم به گوشتان خورده است.  مترجمی که سرگذشت عجیب‌وغریبش موردتوجه اهالی هنر قرار گرفته و فیلم‌ها و کتاب‌های مختلفی از زندگی‌اش ساخته شده است. 
رضیه غبیشی هم دست روی این سوژه‌ی ارزشمند گذاشته و سرگذشت او را روایت کرده است. کتاب ملا صالح اولین‌بار در سال 1394 توسط نشر شهید کاظمی روانه بازار شد.  نسخه‌ی صوتی کتاب هم توسط نشر سماوا منتشر شده است. 

خلاصه کتاب ملا صالح

ملا صالح قاری متولد سال 1328 در آبادان است. سال‌های زیادی از عمرش را در زندان گذرانده است؛ زندان‌های ساواک، زندان‌های صدام و زندان‌های بعد از انقلاب 57. 
پیش از انقلاب به دلیل فعالیت‌های سیاسی‌اش 8 سال در زندان بوده است. بعد از انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های جنگ می‌شود؛ اما همراه سایر رزمندگان در آب‌های خلیج‌فارس توسط گشتی‌های عراقی محاصره می‌‌شود و به اسارت در می‌آید. عراقی‌ها تسلط ملاصالح به زبان عربی را که می‌‌فهمند از او به عنوان مترجم استفاده می‌کنند. 
عمده شهرت ملا صالح مربوط به ملاقات 23 نوجوان اسیر ایرانی با صدام‌حسین است. او در آن مهمانی در نقش مترجم صحبت‌های دو طرف را ترجمه می‌کرده است. 
ملا صالح 4 سال پس از اسارتش درسن 36 سالگی همراه پانصد اسیر دیگر آزاد می‌شود. اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. او پس از آزادی مورد سوء ظن مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی ایران قرار می‌گیرد و برای بار سوم طعم تلخ زندان را می‌چشد. به نظر می‌رسد تحمل این زندان برای او سخت‌تر از زندان‌های قبلی است؛ زیرا او حالا با برچسب جاسوسی بر پیشانی روزهایش را در زندان به شب می‌رساند. ملاصالح سعی می‌کند بی‌گناهی‌اش را به اثبات برساند؛ اما مدرکی در دست ندارد. اگر می‌خواهید سرگذشت ملاصالح را بفهمید و بدانید چطور خود را از انگ جاسوسی رها می‌کند پیشنهاد می‌کنیم خواندن این کتاب جذاب و خوشخوان را از دست ندهید. 
ماجرای جذاب ملا صالح به همراه نثر روان کتاب شما را پای خط‌به‌خط آن میخکوب می‌کند. هرازگاهی هم شدت سختی‌هایی که این مرد بزرگ تجربه کرده نم اشک را رو چشمانتان می‌نشاند. 

خرید کتاب ملا صالح

علاوه بر نسخه‌ی صوتی و الکترونیک کتاب ملاصالح، امکان خرید نسخه‌ی چاپی هم فراهم است. اگر سبد خریدتان به حد مشخصی برسد هزینه‌ی ارسال رایگان خواهد بود. 
نسخه‌های چاپی که در فراکتاب ارائه می‌شوند همواره دارای تخفیف هستند و در مقایسه با سایر فروشگاه‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. مجموعه فراکتاب تمام تلاشش را می‌کند تا در کمترین زمان ممکن کتاب‌ها را به دستتان برساند. 

بخش‌هایی از کتاب

سوار بر جیپی به سمت مقصدی نامعلوم در حرکت بودیم. صدای زندگی شنیده می‌شد، صدای ماشین‌ها و بوقشان. صدا مردم و صداهایی دیگر گوشمان را نوازش می‌داد. هنوز نمی‌دانستیم کجا هستیم. این وضعیت زیاد طول نکشید. از حرف‌های مأموران همراهمان متوجه شدم که در بصره‌ایم و به‌طرف اداره‌ی استخبارات می‌رویم. چیزی نگذشت که ماشین پشت دروازه‌ی بزرگ ساختمان استخبارات ایستاد. سرها همچنان پایین و چشم‌هایمان بسته بود. صدای باز شدن دروازه‌ای شنید شد و ماشین داخل رفت. جیپ وسط محوطه ایستاد و ما را پیاده کردند. به‌محض پیاده‌شدن ما مور‌های مستقر در محوطه به طرفمان آمدند. به جلو هلمان دادند و داخل اتاقی بردند. هر شش نفر کنار هم نشسته بودیم. فقط صدای نفس‌های نگرانمان شنیده می‌شد. صدای پوتین‌هایی را که بر زمین کوبیده می‌شد، شنیدم که نزدیک‌تر می‌شد. 
قلبم فروریخت و رنگ از صورتم پرید. تمام هوش‌ و حواس‌ها متوجه در بود و ذهنم بی‌اختیار به روزهای تلخ دوران شاه و شکنجه‌گرهای ساواک پر کشید. آهی تلخ کشیدم: آی آی آی پدر. در با صدای قیژی باز شد. انگار به روح و قلبم چنگ و خراش می‌زدند. یکی از مأمورها به سمتمان آمد و پارچه‌های روی چشم‌هایمان را باز کرد. ناگهان با چند مأمور باطوم به دست و قوی هیکل و ورزیده که هرکدام سبیلی پرپشت، پشت لبشان نشسته بود روبرو شدیم. نگاهشان غضبناک و دلهره‌آور بود. رعب و وحشتی از دیدنشان به دلمان نشست. مأمورهای کلاه قرمز ناگهان به طرفمان یورش آوردند...

کتاب ملا صالح  برای چه کسانی مناسب است؟ 

کتاب ملا صالح را به‌تمامی طرف‌‌داران کتاب‌های دفاع مقدس پیشنهاد می‌کنیم. اگر به کتاب‌های زندگی‌نامه هم علاقه‌مند هستید این کتاب می‌تواند برایتان جذاب باشد و از خواندن این سرگذشت عجیب‌و‌غریب لذت ببرید. 

نویسنده کتاب ملا صالح را بیشتر بشناسیم

رضیه غبیشی نویسنده‌ی کتاب ملا صالح متولد سال 1335 است و اسفند 59 ازدواج می‌کند. او همسر پاسدار شهید و جانباز حاج محمود عطشانی است. ثمره‌ی ازدواجشان 4 پسر است که سه‌تای آن‌ها در بحبوحه‎ی جنگ متولد شده‌اند. او در زمان جنگ به‌عنوان مترجم و روابط‌عمومی سپاه فعالیت می‌کرده است. بعد از محاصره شهر به بندر چوئبده رفته و نوشتن خاطرات جنگ را شروع می‌کند. 
گنجینه‌ی رنج، به شرط عاشقی، خانم کارکوب از دیگر آثار رضیه غبیشی است. 

دانلود کتاب ملا صالح

نسخه‌ی الکترونیک و نسخه‌ی صوتی کتاب ملا صالح را می‌توانید از طریق نرم‌افزار فراکتاب تهیه کنید. نسخه‌ی صوتی توسط سماوا منتشر شده و داوود امیری با صدای گرمش خوانش آن را برعهده گرفته است. 
نسخه‌ی الکترونیک کتاب در قالب TEXT است. این قالب دارای مزیت‌های بیشتری در مقایسه با  pdf  است. اگر اندازه فونت و فاصله‌ی بین خطوط را افزایش دهید چشم‌هایتان حین خواندن کتاب خسته نخواهد شد. 
بعد از خرید نسخه‌ی صوتی یا الکترونیک می‌توانید به‌صورت آنلاین یا آفلاین از طریق نرم‌افزار فراکتاب به آن دسترسی داشته باشد. برای کاهش هزینه‌ها از تخفیف‌های مختلفی که ارائه می‌کنیم غافل نشوید.

دانلود کتاب ملا صالح

مشخصات کتاب ملا صالح در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: شهید کاظمی
نویسنده: رضیه غبیشی
گوینده: داوود حیدری
تعداد صفحه: 279
موضوع: سرگذشت شگفت انگیز مترجم اسرای ایرانی در عراق
قالب: الکترونیک، صوتی و چاپی

 

صفحات کتاب :
279
کنگره :
DSR1629 ‭/ق9آ3 1395
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
4368257
شابک :
978-600-8200-42-0
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه ملا صالح