امتیاز
5 / 5.0
خرید
350,000
15%
297,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب در کربلا چه گذشت به نویسندگی شیخ عباس قمی، مولف مفاتیح الجنان و با ترجمه ی محمدباقر کمره ای می باشد، که توسط انتشارات جمکران روانه بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب در کربلا چه گذشت

این اثر ترجمه فارسی کتاب "نفس المهموم" تالیف محدث قومی است که یکی از کتاب‌های مشهور و معتبر شیعه در تاریخ شهادت امام حسین علیه السلام و موضوع مقتل محسوب می‌شود.

محمد باقر کمره‌ای در مقدمه ترجمه‌شان می‌فرمایند: برای شرح رموز نهضت حسینی، متن جامع و معتبر و کامل لازم بود که در ضمن آن، اسرار وقایع، مو به مو شرح گردد و در هر جا به مناسبت توضیح داده شود. با وفور کتب مقاتل، کتابی که جامعه شرایط باشد کمتر دیده می‌شد تا به مطالعه کتاب نفیس "نفس المهموم" دست یافتم و این کتاب که همان تعلیل و تنظیم متن اخبار و تواریخ و سیره معتبر است به سند افتاد.

زیرا مولف جامع و متبع آن تا آنجا که میسور است در تصحیح اسناد اخبار این کتاب پوشیده و تا آنجا که در دسترس است.

کتب تواریخ معتبره را زیر نظر گرفته و عین عبارت آنها را در نظم کتاب به هم پیوسته و کتابی در این موضوع فراهم کرده که نزد ارباب فن، شاهکاری محسوب می‌شود.

خلاصه کتاب در کربلا چه گذشت 

کتاب در کربلا چه گذشت، در پنج باب آورده شده است که شامل، بدر مناقب حسین(ع) و ثواب گریستن بر آن حضرت، وقایع پس از بیعت مردم با یزید بن معاویه، در وقایع پس از شهادت، پس از شهادت حضرت ابی‌عبدالله الحسین(ع)، در ذکر فرزندان حسین(ع) و زوجات آن حضرت و در شرح حال توّابین و خروج مختار می شود.

قیمت کتاب در کربلا چه گذشت

برای خرید کتاب در کربلا چه گذشت، بصورت چاپی با تخفیف به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

برشی از متن کتاب

چون امیرالمومنین علیه السلام او را دید و شعرش را شنید، فرمود: چگونه باشی گاهی که بیزاری از من را از خود خواهند تا چه گویی، گفت: یا امیرالمومنین! اگر من شمشیرم تکه تکه کنند و به آتشم کشند، آن را بر بیزاری از تو برگزینم. فرمود: برای هر خیری موفق باشی ای حجر، خدا از خاندان پیغمبرت پاداش نیک دهد. 

سپس یاران حجر را یک یک کشتند

تا ششمین، عبدالرحمان بن حسان عنزی و کریم بن عفیف خثمعی که باقی ماندند، گفتند: ما را نزد خود معاویه برید تا آنچه را درباره این مرد خواهد بگوییم.

آنها را نزد معاویه بردند. خثمعی چون بر او درآمد گفت: ای معاویه! خدا را خدا را، تو از این خانه فنا به دیگر سرای جاوید جابجا شوی و از ریختن خون ماه بازپرسی شوی. گفت: درباره علی چه می‌گویی؟

گفت: آنچه تو گویی. من از دین علی که بدان خدا را می‌پرستید بیزارم و شمر بن عبدالله خثمعی برخاست او را همه خواست و او را به وی بخشید و به شرطی که یک ماه زندان باشد و تا معاویه سلطنت دارد به کوفه نرود.

سپس رو به عبدالرحمان کرد و گفت: یا اخا ربیعه! درباره علی چه گویی گفت: خواهم گفت گواهم که از کسانی بود که بسیار یاد خدا کنند و امر به معروف و نهی از منکر نمایند و از مردم درگذرند. گفت: درباره عثمان چه گویی؟ گفت: اول کس بود که درهای ستم را گشود و درهای حق را بست. گفت: خود را کشتی.

گفت تو را کشتم. معاویه او را نزد زیاد فرستاد و نوشت: این بدتر کس بود که فرستاده بودی. او را شکنجه‌ای که سزا هست بده و به بدترین کشتاری بکش. چون به زیاد رسید او را نزد فیس ناطف فرستاد تا زنده به گورش کرد و هفت تن از آنها کشته شدند...

خرید کتاب در کربلا چه گذشت

برای خرید کتاب در کربلا چه گذشت، بصورت چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

خرید کتاب در کربلا چه گذشت مشخصات کتاب در کربلا چه گذشت در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتاب جمکران
نویسنده: شیخ عباس قمی
مترجم: محمدباقر کمره‌ای
تعداد صفحه: 688
موضوع: ترجمه نفس المهموم شیخ عباس قمی
قالب: چاپی

صفحات کتاب :
688
دیویی :
297/9534
شابک :
9789646705166
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه در کربلا چه گذشت