کتاب زندگی به سبک جهادی

فرهنگ جهادی در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)

امتیاز
5 / 5.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
50,000
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
50,000
خرید
130,000
15%
110,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زندگی به سبک جهادی

کتاب زندگی به سبک جهادی "در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)"، اثر محمد تاجیک رستمی؛ به بررسی و بیان فرهنگ جهادی در لایه‌های گوناگون زندگی دینی در سخنان رهبر انقلاب می‌پردازد.

گزیده کتاب زندگی به سبک جهادی

فصل چهارم: جهادی و دانشگاه
جهادی عمل کردن، اولویت اول در دانشگاه
    درجه‌ی اول توی دانشگاه‌ها کار علمی، کار پژوهشی و تحقیقی، کار معنوی و ایمانی، حاکم کردن روحیه‌ی مجاهدت و جهاد بر همه‌ی فعالیت‌ها، قلم‌های اصلی‌ای است که باید وجود داشته باشد. و آن گاه سامان دادن به این حرکت. البته اعتقاد من این است که استاد متدین علاقه‌مند به کار برای کشور، در سطح کشور مختص به همین مجموعه‌ای که در بسیج اساتید حضور دارند، نیست؛ فراتر از این‌هاست. بسیاری هستند کارت بسیج هم ندارند، جزو مجموعه‌ی بسیج اساتید هم نیستند، اما در معنا بسیجی‌اند، در معنا متدین‌اند، در معنا آماده‌اند- البته 
سطح آمادگی‌ها همیشه یکسان نیست؛ سطح ایمان‌ها یکسان نیست؛ همیشه همین جور بوده، بعد از این هم همین جور خواهد بود- اما داخل در مجموعه‌اند.

باید ساماندهی کرد؛ باید نگاه عاقلانه و مدبرانه داشت؛ برنامه‌ها را مشخص کرد؛ هدف‌ها را مشخص کرد. کاری است که باید انجام بگیرد. این بر مجموعه‌ی شماست.
یک مسئولیت دیگری که من یادداشت کردم، این است که تلاش خودتان را معطوف به نیازهای کشور کنید. البته در بیانات دوستان هم هست؛ در دیدارهای دانشجویی و دانشگاهی هم که من ماه رمضان و غیر ماه رمضان گاهی داشتم، این را تکرار می‌کنند؛ اما باید این تحقق پیدا کند، باید عملی شود. الان به ما گزارش می‌دهند که هفتاد درصد مقاله‌های علمی ما ناظر به نیازهای کشور نیست. نمی‌دانم چقدر این آمار دقیق است، اما به من این جور گزارش می‌شود. این همه شما زحمت بکشید، مقاله‌ی علمی تهیه کنید، از این مقالات علمی سی درصد ناظر به نیازهای کشور باشد، هفتاد درصد نه! خب، انسان احساس خسارت می‌کند. باید صددرصد کار علمی، تلاش علمی، تهیه‌ی مقاله‌ی علمی ناظر باشد به نیازهای شما.

شما با I.S.I هم بر این اساس همکاری کنید. آن جایی که مقاله‌ی مورد قبول  I.S.Iچیزی است که شما می‌توانید در کشور از آن استفاده کنید، آن را دنبال کنید. ما معیار اساسی در دست داریم؛ معیار ما این است که کشور ما صدها خلل و مشکل و خلا دارد، می‌خواهیم این‌ها را پر کنیم. این هم یک نکته‌ی بسیار اساسی است.
دایره‌ی جهاد شما علم و فناوری است؛ یعنی شما این جا از شمشیر و نیزه و ژ3 نمی‌خواهید استفاده کنید؛ از مغز و امکانات اندیشمندی درون انسان و فکر و قلم و چشم و این‌ها می‌خواهید استفاده کنید.. .

دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۴۴‬
کتابشناسی ملی :
۳۷۷۷۰۶۰
شابک :
978-600-7702-10-9
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
288
کنگره :
‏‫‏‫DSR۱۶۹۲‭‬ ‭/ت۸‏‫‭ز۹ ۱۳۹۴

کتاب های مشابه زندگی به سبک جهادی