کتاب احمد

برشی از زندگی و زمانه سیداحمدآقا خمینی

امتیاز
5 / 5.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب احمد

کتاب احمد نوشته‌ی علی‌اصغر بنده‌خدا است که در انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است. احمد شامل مجموعه خاطرات کوتاه از دوران زندگی، مجاهدت‌ها و نقش حجت الاسلام سیداحمد خمینی (مشاور و امین امام خمینی(ره))، در روند پیروزی انقلاب و بعد از آن می‌باشد که با بیانی ساده و مختصر به رشته تحریر درآمده است.

گزیده کتاب احمد

بعضی وقت ها به همسرش می گفت: «ببین فاطی جان! هر کسی یک عیبی دارد، من هم عیبم این است که گاهی از تو و خانواده دور می‌شوم. تو تصور کن همسرت راننده کامیون یا ... است که باید بیشتر روزها به مسافرت برود و کمتر به خانه بیاید. من هم مجبورم به خاطر شغلم به این طرف و آن طرف بروم». با لباس مبدل اعلامیه‌های امام را پخش می‌کرد. حتی به خاطر این کار به زاهدان رفت و از آن جا به پاکستان. وقتی فهمید همسرش امتحان دارد اتاقی در گوشه حیاط منزل امام آماده کرد. گفته بود هر روز سر وقت برای همسرش ناهار بیاورند.

خودش در خانه می‌ماند. از بچه ها مراقبت می‌کرد، به نظافت خانه می‌رسید. حتی به درس خواندن برادر خانمش هم رسیدگی می‌کرد. می‌گفت: «من به فاطی حق می‌دهم. او صبح زود از منزل خارج شده و تمام ساعت‌های روز درس خوانده و بعد از ظهر که به منزل می‌آید خسته است و من وظیفه دارم تمام کارهای خانه را انجام بدهم. بعد از ظهر، حتی یک لحظه استراحت نمی‌کنم، که مبادا الآن فاطی سر برسد و ظرف‌های نشسته ناهار هنوز مانده باشد».

صفحات کتاب :
120
کنگره :
‏‫‬‭DSR۱۶۷۰‭‬ ‭
دیویی :
‏‫‬‭۹۵۵/۰۸۴۲۰۹۲
کتابشناسی ملی :
6114279
شابک :
978-600-9303-22-9
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه احمد