نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اعتیاد به تلفن‌های همراه

کتاب اعتیاد به تلفن‌های همراه نوشته‌ی هیلدا بورک؛ راه‌حل‌هایی را ارائه می‌دهد، که اگر دچار این بیماری هستید و یا هنوز متوجه این موضوع نشدید، با به کار گیری راه‌حلی کاربردی و انجام تمرین‌ها خود را درمان و یا از شروع بیماری جلوگیری نمایید.

این کتاب در 7 فصل همراه با تمرین، و در هر فصل برخی از تفکرات و تجربیات درباره‌ی جنبه‌های مختلف استفاده از تلفن را به اشتراک گذاشته است.

گزیده کتاب اعتیاد به تلفن‌های همراه

دربارۀ مراقبه
مراقبه یکی از مؤثرترین ابزاری است که برای بازپروری مغز می‌شناسم. کار سختی است که بتوان برای مراقبه، رقیبی پیدا کرد؛ چراکه پادزهری است برای اضطراب، حواس پرتی، نداشتن تمرکز، ضعف حافظه، پیری مغز و افسردگی. حتی برای قوۀ تخیل، محرک خوبی است. این موضوع را تحقیقات زیادی تأیید می‌کنند.

چند مثال برایتان می‌آورم: تحقیقی که در دانشگاه هاروارد در سال 2011 انجام گرفت، نشان داد هشت هفته برنامه کاهش استرس آگاهانه، MBSR، باعث افزایش غلظت مادۀ خاکستری در هیپوکامپ مغز که یادگیری و حافظه را فرماندهی می‌کند، می‌شود و همچنین بر مناطق خاصی که تنظیم و پردازش احساسات را بر عهده دارند، تأثیرگذار است.

همین طور حجم سلول‌های مغزی در بخش آمیگدال مغز، بادامۀ مغز که ترس، اضطراب و استرس را کنترل می‌کند، کاهش می‌دهد. وضعیت افراد شرکت‎ کننده در این برنامه، اسکن مغز آنان را تأیید می‌کند.

صفحات کتاب :
172
کنگره :
‏‫‭HM۱۰۱۷‬‬
دیویی :
303/4833
کتابشناسی ملی :
۷۵۰۴۷۱۶
شابک :
978-622-6837-70-5
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه اعتیاد به تلفن های همراه