امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
20,000
خرید
45,000
15%
38,250
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فانوس سحرانگیز خیال

کتاب فانوس سحرانگیز خیال، اثر حمید عبداللهیان و اعظم عبداللهیان؛ با قلمی روان و جذاب به بررسی موضوع رئالیسم جادویی از سر چشمه آن در ادبیات پرداخته و بعد به طور مستقیم سراغ ادبیات داستانی ایران رفته است.

رئالیسم جادویی بر خلاف تصور رایج در اروپا شکل گرفت و حاصل تلفیق خرافات و باورهای آمریکای لاتین با جریان‌های نوگرای ادبیات اروپای پس از جنگ جهانی اول بود. رئالیسم جادویی لابه‌لای تجربه‌های دانشجویی و آموزش‌های روزنامه‌نگاری ادبیات آمریکا زاده شد.

هدف از این تحقیق ارائه منبعی روشن درباره این رویداد بزرگ بود که آن را (جریان) تصور کرده‌اند. با مطالعه کتاب فانوس سحرانگیز خیال ذهن، آمادگی بهتر و بیشتری را برای آشناسازی به این نوع از ادبیات را خواهد داشت. 

گزیده کتاب فانوس سحرانگیز خیال

کارلوس فوئنتس (2012-1928)

فوئنتس در سل 1958 با رمان آنجا که هوا شفاف است، به عنوان نویسنده‌ای جهان-وطن مطرح شد. او معتقد بود که فرهنگ‌ها آن‌گاه منزوی می‌شوند و از میان می‌روند که از تماس با آنچه متفاوت و چالش‌انگیز است، محروم شوند. هویت یک ملت در تماس و تقابل به دست می‌آید.

عنصر عمده در اندیشه فوئنتس حضور گذشته در تاریخ مکزیک و همچنین حضور مداوم نیروهای هشدار‌دهنده تمدن آزتک و اسپانیا است که هویت ملت مکزیک را می‌سازد. تنوع اندیشه و نوشته‌ها نشان‌دهنده پویایی فکری فوئنتس است. او جوایز زیادی را از آن خود کرد، از جمله جایز سروانتس از اسپانیا، جایزه رومولو گایگوس از ونزوئلا و جایزه آلفونسو ریس از مکزیک.. .

صفحات کتاب :
146
کنگره :
‫‭PN۵۶
دیویی :
۸۰۹/۹۱۲
کتابشناسی ملی :
۸۷۶۵۵۶۰
شابک :
978-600-159-394-9
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه فانوس سحرانگیز خیال