امتیاز
5 / 5.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
30,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
85,000
15%
72,250

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درخت آرزو

درخت آرزو داستان نوجوانان به قلم کاترین اپلگیت و ترجمه گیتی اشرفیان است که توسط انتشارات آلاچیق منتشر شده است. کتاب داستانی کوتاه در مورد یک درخت بلوط است.

با درختان جور دیگر باش
درخت بلوط سخن‏گو
رو به پیشینیان کرد و گفت
تمام درختان با من هم‌صحبت‌اند
و بسیار حقایق به من گفته‌اند 
درختان دارند آداب هم‌صحبتی 
نمی‌گویند سخن با هرکسی
کسی که ندارد گوش شنیدن
کسی که همیشه بگوید، بگوید
محال است که او بشنود
کلامی از زبان درختی.

گزیده کتاب درخت آرزو

حرف‏ زدن با درخت‏‌ها سخت است. ما خیلی اهل گپ‏ زدن نیستیم. نه اینکه نمی‌‏توانیم کارهای شگفت‏‌انگیز کنیم؛ منظورم کارهایی است که احتمالاً هرگز انجامشان نمی‌‏دهید؛ مثل پرورش جوجه‏ جغدهای پَرکُرکی، سرپانگه‏داشتن خانه‏‌های درختی یا فتوسنتز.
اما حرف ‏زدن با مردم؟ نه زیاد.
حالا بیایید و درختی پیدا کنید که برایتان لطیفۀ خوبی بگوید.
درخت‏‌ها با بعضی از مردم حرف می‌‏زنند؛ با آن‏هایی که می‌‏دانیم قابل‏ اعتمادند. ما با سنجاب‌‏های پردل‏ و جرئت حرف می‏‌زنیم. با کرم‌‏های پرکار، با پروانه‌‏های باشکوه و با شاپرک‌‏های خجالتی هم حرف می‏‌زنیم.
پرنده‌‏ها؟ پرنده‌‏ها دل‌‏فریب‌‏اند. قورباغه‌‏ها؟ بدخلق، اما خوش‏‌قلب‌‏اند. مارها‏؟ مارها خیلی پرحرف‌‏اند. درخت‏‌ها؟ تا حالا نشده درختی ببینم که از او خوشم نیاید. خیلی خب. باشد. آن پایین، سر پیچ، یک درخت چنار است؛ همان درختِ سریال یاکیتی یاک.

خب، اصلاً ما با مردم حرف می‏‌زنیم؟ باید بگویم بله. با کدام‌شان؟ آن‏هایی که از بقیه آدم‏‌ترند؟ سؤال خوبی است. در هر صورت، درخت‌‏ها رابطۀ نسبتاً پیچیده‌‏ای با مردم دارند. شما آدم‌‏ها، یک دقیقه ما را بغل می‏‌کنید، یه دقیقه بعد ما را تبدیل می‏‌کنید به میز یا چوب معاینۀ حلق. احتمالاً از این هم بی‌‏خبرید که چرا از این حقیقت که درخت‌‏ها حرف می‌‏زنند، هنگام تدریس درس «مادر طبیعت دوست ماست» در کلاس علوم، حرفی زده نمی‌‏شود. معلم‏‌هایتان را از این بابت سرزنش نکنید. شاید آن‏ها نمی‌‏دانند درخت‏‌ها می‏‌توانند حرف بزنند. بیشتر مردم این را نمی‏‌دانند. بااین‌حال، اگر در یک روز به‌خصوص و خوش‏‌یمن دیدید کنار درختی که ظاهر فوق‌‏العاده مهربانی دارد ایستاده‌‏اید، ضرری ندارد که به صدای درخت گوش بدهید.

کنگره :
PS۳۵۵۲
دیویی :
[ج]813/54
کتابشناسی ملی :
۸۴۸۳۳۵۴
شابک :
9786229656884
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
164

کتاب های مشابه درخت آرزو