امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
59,900
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
89,900
14%
77,314
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جرئت رویاپردازی

کتاب جرئت رویاپردازی (Dare To Dream) به قلم رائد برقاوی (Raed Barqawi)، سردبیر روزنامه الخلیج، نوشته شده است. رائد برقاوی در این کتاب، از تجربیاتش و گفت‌وگوهایش با شیخ محمدبن‌راشد می‌گوید، خصوصیات شخصیتی او را برمی‌شمارد و شیوه‌ی حکمرانی و سیاست‌هایش را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

رائد برقاوی در سال 1999 با شیخ محمدبنراشد مصاحبه‌ای فراموش‌نشدنی انجام داد که در کتاب حاضر آن را تشریح می‌کند. شیخ محمد راشد در این مصاحبه از رویاها و برنامه‌هایش برای آینده‌ی دبی و توسعه‌ی اقتصاد، زیرساخت‌ها و البته توریسم، سخن به میان آورد و تصویر جدیدی از دبی و کشور امارات ترسیم کرد.

نویسنده در این کتاب کوشیده شخصیت پرجرئت و رویاپرداز محمدبن‌راشد را تحلیل کند و در خلال بررسی این واقعیت که دبی فقط در چند دهه به یکی از شهرهای تراز اول جهان تبدیل شده است، پاسخ کاملی به این پرسش بدهد که: چگونه محمدبن‌راشد از مدت‌ها پیش، تحقق یافتن رویاها را در یک محیط عربی ممکن کرد؟

کتاب جرئت رویاپردازی فقط یک روانشناسی موفقیت در کسب‌وکار یا زندگی شخصی نیست، بلکه تاریخچۀ پیشرفت کشوری کوچک است که می‌تواند در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی مورد مطالعه و پیروی قرار بگیرد.

گزیده کتاب جرئت رویاپردازی

در ساعات اولیۀ صبح بیستمِ ژوئیه 2020، بیدار بودم تا رویداد پرتاب کاوشگر امید از مرکز فضایی تانیگاشیما در ژاپن را در یک لحظۀ برجستۀ اماراتی، عربی و تاریخی دنبال کنم. احساسات بسیار زیادی به سمتم هجوم آوردند که از بینشان احساس شادی و قدردانی نسبت به امارات بر دیگر احساساتم غلبه یافت و به سرعت، همان‌طور که در درونم رشد می‌کرد، با احساس موفقیت و توانایی آمیخته می‌شد؛ انگار من کسی هستم که به مریخ صعود می‌کنم. در اینجا اعراب برای اولین بار در تاریخ مدرن و نوین خود، پس از بیش از دو قرن سردرگمی و تجارب شکست خورده، رؤیاهای ازبین رفته و فرصت‌های تلف شده برای جنبش، و نهضت به پیروزی علمی‌ای دست می‌یابند که درنهایت آن‌ها را در خطِ مقدم مسیر پیشرفت قرار می‌دهد.

اینجا امارات است که تجربیات کشورهای دیگر را که سال‌های نوری از ما پیش بوده‌اند، در سال‌های کمتر که در تاریخ ملل ذکر می‌شود، خلاصه می‌کند و اینجا کاوشگری که نامش هزار نشانه و معنی دارد، همراه با تشویق و فریاد میلیون‌ها دنبال‎کننده و تماشاگر از کشورهای مختلف جهان که چشمانشان سرشار از شگفتی بود و نفسشان بند آمده بود، در ارتفاعِ بلند پرواز می‌کند.

شابک :
9786222208073
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
199
کنگره :
‏‫‬‭DS۲۴۷‭
دیویی :
‏‫‬‭۹۵۳/۵۷
کتابشناسی ملی :
8921190

کتاب های مشابه جرئت رویا پردازی