امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب استحکام روانی بازیکنان فوتبال 

کتاب استحکام روانی بازیکنان فوتبال اثر نادر رنجبر می باشد و انتشارات کلید پژوه آن را منتشر کرده است.این کتاب در ۳ فصل نوشته شده است. « سرسختی ذهنی و بررسی ویژگی‌های آن» و «بررسی سوابق مطالعاتی در این حوزه» و «بررسی مطالعات میدانی موضوع» عنوان این فصل‌ها هستند.

می‌دانیم که روان‌­شناسی ورزش یکی از شاخه­‌های جدید روان‌­شناسی است که به‌طورکلی رفتار انسان را در فعالیت‌­های بدنی و ورزشی بررسی می­‌کند. یکی از ابعاد مهم و شاید مهم‌ترین بعد علمی ورزش، مبحث روان­‌شناسی است. حوزۀ روان‌­شناسی ورزش تلاش کرده است تا برتری عملکرد را بر اساس شخصیت و فاکتور­های روان‌شناختی، درک و پیش‌بینی کند. در تعاریف مختلفی که از روان‌شناسی ورزشی ارائه شده است، عموماً دو حوزۀ سلامت روانی و بهبود عملکرد ورزشی را در نظر گرفته‌اند.

گزیده کتاب استحکام روانی بازیکنان فوتبال

با توجه به تعاریف و اثرات سرسختی ذهنی، به نظر می رسد داشتن سطوح بالایی از این ویژگی می تواند با بهبود عملکرد بازیکنان و غلبه بر موانعی همچون فشار استرس های روانی، مشکلات هماهنگی آن ها را در کسب موفقیت های بیشتر یاری رساند. همراه با تخصصی شدن کلیه علوم، همپوشانی بسیاری نیز در میان آنان به وجود آمده است، به طوری که هرروز اصطلاحات تازه ای ارائه می گردند.

روانشناسی در فوتبال نیز یکی از این اصطلاحات است. درواقع، مادامی که هر فعالیتی با انسان، روابط میان فردی و حالات روانی افراد سروکار دارد، به طورقطع با علم روان شناسی نیز در ارتباط است. در این میان، ورزش فوتبال در کنار ابعاد بسیار گسترده ای که دارد و توجه محققان رشته های مختلف را به سوی خود جلب کرده است، ورزشی است تیمی که در آن روابط بین فردی و حالات روانی بازیکنان و مربیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این منظر، بدیهی است که علم روان شناسی نیز با این ورزش پرطرفدار ارتباط نزدیکی خواهد داشت.

ازاین رو، روان شناسی فوتبال که حاصل تعامل علم وسیع و کاربردی روان شناسی و ورزش پرهیجان فوتبال است، زمینه ای نوپاست که مسیری بااهمیت و رو به رشد را در پیش دارد.با توجه به تعاریف و اثرات سرسختی ذهنی، به نظر می رسد داشتن سطوح بالایی از این ویژگی می تواند با بهبود عملکرد بازیکنان و غلبه بر موانعی همچون فشار استرس های روانی، مشکلات هماهنگی آن ها را در کسب موفقیت های بیشتر یاری رساند. همراه با تخصصی شدن کلیه علوم همپوشانی بسیاری نیز در میان آنان به وجود آمده است، به طوری که هرروز اصطلاحات تازه ای ارائه می گردند. روانشناسی در فوتبال نیز یکی از این اصطلاحات است.

سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
67
کنگره :
GV۹۴۳/۹
دیویی :
۷۹۶/۳۳۴۰۹۵۵
کتابشناسی ملی :
5703342
شابک :
978-622-95846-1-3

کتاب های مشابه استحکام روانی بازیکنان فوتبال