کتاب روزگار طیبه

زندگینامه داستانی شهیدان طیبه و مرتضی واعظی و ابراهیم و فاطمه جعفریان

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
63,000
خرید
153,000
15%
130,050
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روزگار طیبه

کتاب روزگار طیبه نوشته مریم فهیمی زندگینامه داستانی شهیدان طیبه و مرتضی واعظی و ابراهیم و فاطمه جعفریان را روایت می کند.

داستان این کتاب از دوستی طیبه با صفورا شروع می شود. طیبه دختر شیخ صادق دهنوی است و صفورا دختری که دستفروشی می کند و پدر و مادرش را از دست داده است.

طیبه هم قالی بافی می کند تا کمک خرج خانواده باشد. داستان دوستی این دو با تغییر مسیرشان به ظاهر تمام شده اما دست تقدیر دوباره آن دو را در کنار هم قرار می دهد و هر دو شهید می شوند. کتاب روزگار طیبه توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

گزیده کتاب روزگار طیبه

برای طیبه و صفورا تابستان یعنی خنکای شب های کویر که جان می داد بروی روی ایوان و زل بزنی به سقف آسمان. آن وقت ستاره بشماری و با خاطره های بی بی هاجر، خواب از سرت بپرد و تا خود صبح، پتوپیچ فکر کنی و فکر. شب هایی که طیبه خانه هاجر مهمان بود، دخترها گلیم و تشک و متکا می بردند ایوان. بی بی هم همان طور که پاهای پرانتزی پر از واریسش را روغن و ضماد می زد تا دردش بیفتد، از روزهای رفته می گفت؛ از روزگار و نامرادی هایش، از روستا. دخترها هم مشتاق و بی صبر می‌نشستند پای قصۀ زندگی آدم ها.

هاجر به قول خودش در جوانی فرفره بود و زلزله. صبح خروس خوان، آفتاب نزده خمیر نان را آماده می کرد و تا خورشید توی آسمان از خواب بیدار شود، نانِ یک روز جماعتی را می پخت؛ اما عمر روزهای خوش هاجر آن قدرها هم بلند نبود. 

دیویی :
‏‫‭۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
۹۰۴۷۹۵۰
شابک :
9789649738000
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
376
کنگره :
PIR۸۳۵۶

کتاب های مشابه روزگار طیبه