امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 110,000
خرید چاپی
220,000
15%
ت 187,000
نظر شما چیست؟

کتاب ناگفته‌های صورتی: روایت ظلم تاریخی به زنان، کاری از اندیشکده راهبردی سعداء است که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب ناگفته های صورتی

زنان و حقوق‌ آن‌ها یکی از چالشی‌ترین و پربحث‌ترین موضوعات این روزهای دنیا و ایران است. در طول تاریخ حقوق زنان به رسمیت شناخته نمی‌شد و این موضوع به زمان و مکان خاصی تعلق ندارد. باتوجه‌به میزان پرداخت به مسئلۀ زنان، همچنان وجوه کمتر پرداخته شده‌ای هم وجود دارد. ظلم به زنان در طیِ تاریخ و استعمار زنان در جهت استفادۀ ابزاری یکی از این وجوه است.
اندیشکدۀ راهبردی سعداء با تدوین کتاب ناگفته‌های صورتی دست روی این موضوع گذاشته و با نگاهی تیزبینانه ابعاد مختلف آن را موشکافی می‌کند. این کتاب برای اولین‌بار در سال 1402 توسط نشر معارف منتشر شده است.  

خلاصه کتاب ناگفته های صورتی

کتاب ناگفته‌های صورتی در چهارفصل کلی به رشتۀ تحریر درآمده است. در فصل اول با عنوان «ظلم به زنان در طول تاریخ» به دوران پیش از انقلاب صنعتی اروپا پرداخته می‌شود. در این فصل به نگاه تحقیرآمیز تمدن‌های مختلف به زنان می‌پردازد و نگاه مادی و ابزارگونۀ این تمدن‌ها به زنان را بیان می‌کند و در نهایت اثبات می‌کند که بر خلاف ادعاهای‌ امروزی جوامع غربی، ظلم به زنان مختص کشورهای شرقی یا مسلمان نیست. 
در فصل دوم با عنوان «جریان‌شناسی سوءاستفاده ابزاری از مسائل زنان از انقلاب صنعتی تا انتهای قرن بیست» به اتفاقات بعد از انقلاب صنعتی اروپا می‌پردازد. در این فصل نشان می‌دهد که چگونه نظام سرمایه‌داری باتوجه‌به کمبود نیروی کار از زنان به‌عنوان نیروی کار ارزان و منعطف استفاده می‌کند. همچنین نشان می‌دهد فمینیست‌هایی که تا قبل از این دوران،  اعدام و سرکوب می‌شدند، چطور با هدایت نظام‌های سرمایه‌داری به پیشروان الحاق نیروی زن به نیروی کار تبدیل شدند. در ادامۀ این فصل به چگونگی استفادۀ ابزاری از شعار «آزادی زنان» و «جلوگیری از ظلم به زنان» در جهت حفظ   منافع این نظام‌ها اشاره می‌کند.
فصل بعدی «جریان‌شناسی سوء استفادۀ ابزاری از مسائل زنان در قرن بیست‌ویک» است. در این فصل به موشکافی مسائل زنان  و استفادۀ ابزاری از آن‌ها در دنیای امروز می‌پردازد. به‌طور ویژه‌تر کشورهایی مانند افغانستان، عراق، یوگوسلاوی، نیکاراگوئه، لیبی، یمن، فیلیپین، ژاپن، مصر، کوبا و ... را زیر ذره‌بین می‌گذارد. 
در فصل چهارم با عنوان «پیامدهای آزادی زنان به سبک غربی» به نتایج ترویج آزادی زنان به سبک آمریکایی و ترویج آزادی جنسی در کشورهای غربی می‌پردازد. همچنین مسائلی مانند فروپاشی خانواده، افزایش جرم و جنایت، افزایش بیماری‌های روحی و روانی، خودکشی و... را با نگاهی ریزبینانه بررسی می‌کند. در نهایت با بررسی دوقطبی شدن برخی از کشورهای اسلامی در مسئله حجاب، به پیامدهای این امر اشاره می‌کند. 

کتاب ناگفته های صورتی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب ناگفته‌های صورتی برای تمام علاقه‌مندان به مسئله زنان و حقوق آن‌ها مناسب است. بعد از خواندن این کتاب نگاه نسبتاً جامعی پیرامون حقوق زنان و نوع نگاه جوامع غربی در طول تاریخ به زنان ایجاد می‌شود. 

نویسندۀ کتاب ناگفته های صورتی را بیشتر بشناسیم. 

کتاب ناگفته‌های صورتی توسط محققین اندیشکدۀ سعداء گردآوری شده است. عمده فعالیت‌های این مؤسسه شامل تحقیق دربارۀ مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است. حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی مدیر این اندیشکده متولد سال 1364 در مشهد است. وی سطح چهار حوزه را به اتمام رسانده و هم‌اکنون استاد حوزه و دانشگاه است. 
صعود چهل‌ساله، یک ون شبهه و خدازاده از دیگر کتاب‌های گردآوری شده توسط اندیشکدۀ سعداء است. 

بخش‌هایی از متن کتاب

درک اثر امیال درونی در گرایش‌ها و تصمیمات انسان این فرصت را برای صاحبان صنایع و سرمایه‌داران فراهم کرد که از تکنیک‌های تبلیغاتی برای فروش محصولات خود استفاده کنند. در این ‌بین یکی از مؤثرترین ابزار، سوءاستفاده از زنان و بهره‌کشی جنسیتی از آن‌ها در عرصۀ فروش بوده است. جذابیت جنسی و استفاده از زیبایی‌های زنانه، ابزاری است که عمر استفاده از آن، تقریبا به اندازۀ عمر انقلاب صنعتی است. این سوءاستفاده و استثمار بیش از پیش به نگاه ابزاری نسبت به زنان دامن زد و این ظلم را امتداد داد و تقویت کرد. 
یکی از اولین نمونه‌های استفاده از زنان و جذابیت‌های جنسی، تبلیغات شرکت «تنباکو پی‌یرل» در سال 1871 است که تصویر یک زن برهنه را روی بسته محصول خود استفاده کرد. در سال 1885، شرکت دوک و پسران نیز کارت‌های تبلیغاتی حاوی تصاویر تحریک‌‌آمیزی از بازیگران زن را در پاکت‌های سیگار قرار دادند. شرکت دوک تا سال 1890 به برند پیش‌گام سیگار آمریکایی تبدیل شد. 

کتاب ناگفته ‌های صورتی pdf

کتاب ناگفته‌های صورتی را می‌توانید در قالب pdf از فراکتاب تهیه کنید. نسخه‌های  pdfفراکتاب در مقایسه با سایر نرم‌افزار‌های کتاب‌، خوش‌خوان‌تر هستند و چشم‌ها را کمتر اذیت می‌کنند. اگر پیمایش خودکار متن را فعال کنید دیگر نیاز نیست برای ورق‌زدن صفحۀ موبایل یا تبلتتان را لمس کنید.
برای کاهش قیمت کتاب هم می‌توانید از تخفیف‌های مختلفی که در نظر گرفته‌ایم استفاده کنید. بعد از خرید نسخۀ الکترونیک کتاب ناگفته‌های صورتی می‌توانید از طریق نرم‌افزار فراکتاب،  به‌صورت آنلاین یا آفلاین به کتاب دسترسی داشته باشید.

خرید کتاب ناگفته های صورتی

در نرم‌افزار فراکتاب علاوه بر دانلود کتاب ناگفته های صورتی نسخۀ الکترونیک کتاب می‌توانید نسخۀ چاپی آن را هم تهیه کنید. اگر سقف سبد خریدتان به اندازۀ مشخصی برسد ارسال کتاب‌ها رایگان خواهد بود.

دانلود کتاب ناگفته های صورتی

مشخصات کتاب ناگفته های صورتی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: دفتر نشر معارف
نویسنده: اندیشکده راهبردی سعدا
تعداد صفحه: 362
موضوع: روایت ظلم تاریخی به زنان
قالب: الکترونیک و چاپی

 

صفحات کتاب :
362
کنگره :
‏‫‭HQ۱۲۳۷
دیویی :
‏‫‭۳۰۵/۴۲
کتابشناسی ملی :
9378137
شابک :
978600441552
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه ناگفته های صورتی