کتاب شاید به آبروی شما

بخشی از خاطرات جانباز جنگ جواد عرب نژاد خانوکی

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شاید به آبروی شما

کتاب شاید به آبروی شما، اثر محمدعلی عرب نژاد خانوکی؛ به روایت بخشی از خاطرات جانباز جنگ، جواد عرب نژاد خانوکی می‌پردازد که با نثری ساده و روان به رشته تحریر درآمده است.

جواد عرب نژاد خانوکی نوروز سال 1330 در روستای خانوک از توابع شهرستان زرند در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود که در ادامه شاهد خاطرات این بزرگوار خواهیم بود.

گزیده کتاب شاید به آبروی شما

منبر کودکستان
هنوز به دبستان نمی‌رفت که این پسرک شش- هفت ساله به امر حاج اکبر آسیابان پای منبر علامه محمد تقی جعفری می‌نشیند که آن زمان یک روحانی جذاب و خوش مشرب و خوش سخن و تقریبا جوانی بود و به آقای جعفری مشهور بود.
آقای جعفری به دعوت معتمدین روستا، برای تبلیغ به خانوک آمده بود و از مسائل انقلاب اسلامی و فرار شاه در 25 مرداد سال 1332 و روی کار آمدن دکتر مصدق با رهبری روحانیت و مسائلی همچون کودتای 28 مرداد، سخن می‌گفت. جواد عرب نژاد درست در زمانی که باید با بازی‌های کودکانه در کوچه پس کوچه و باغستان‌های خانوک خودش را سرگرم کند، به جای شیطنت در باغ و کوچه باغ، پای منبر می‌نشست و در اوایل نوجوانی با تاریخ دوران دکتر مصدق و جریان جدایی وی و هم‌فکرانش از آیت الله کاشانی و روحانیت و توطئه‌های بیگانگان و برگشت مجدد شاه به کشور و برگشت حکومت استبدادی آشنا شد. او همچنین در پای همین منابر از مبارزات حاج آقا روح الله در آن زمان و مخالفت ایشان با وضع قانون کاپیتالاسیون در سال 1343 و همچنین جریان تبعید ایشان خبردار شد.
 

 

صفحات کتاب :
24
کنگره :
DSR1629
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
5659372
شابک :
‬‏‫‭978-622-6237-74-1
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه شاید به آبروی شما