امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آشنایی با رشته های دانشگاهی (ویژه گروه زبان و هنر)

مطالعه کتاب آشنایی با رشته های دانشگاهی (ویژه گروه زبان و هنر) به نگارش محمدحسن محروم؛ با هدف روشن سازی درباره اهمیت و تأثیرگذاری رشته‌های دانشگاهی زبان و هنر این امکان را به خواننده می‌دهد که در دنیای پویا و پیچیده دانشگاهی، از تجربیات دیگران
بهره‌مند شده و ذهن را به‌سوی دیدگاه‌ها و دانش‌های جدید هدایت کند و خواننده را برای مسیری پر از دانش و افکار نوآورانه آماده کند.

گزیده کتاب آشنایی با رشته های دانشگاهی (ویژه گروه زبان و هنر)

هنرهای اسلامی
معرفی
در معرفی رشته هنر اسلامی باید نگاهی به تاریخ اسلام بیندازیم و هنرها و دستاوردهای هنری مربوط به مسلمان را بررسی کنیم، زیرا هنر اسلامی به بخشی از هنر اطلاق می‌شود که جوامع مسلمان دیده‌شده و به کار می‌رود. اسلام تاریخ بسیار گسترده‌ای دارد و دامنه وسیعی از جهان را هم در برگرفته است. در طی دوران مختلف، هنرهای مختلفی روی کار آمده و برخی از آن‌ها در طول دوران ماندگار شده‌اند.

در هنر اسلامی تکرار نقوش و حروف بسیار به چشم می‌خورد و می‌توان آن را یک الگوی ثابت در نظر گرفت. افرادی که تمایل به انتخاب رشته هنر اسلامی را دارند باید علاقه‌مند به فعالیت در این حرفه و شناخت آن باشند و همچنین دانش کافی نسبت به فرهنگ اسلامی داشته باشند.

در دنیای اسلام هنرهای بسیاری به چشم می‌خورد و برای آن که افراد بتوانند در این حرفه مشغول به فعالیت شوند باید گرایشی را انتخاب کنند و در گرایش خود به یک کارشناس ماهر تبدیل شوند. در گذشته امکان انتخاب گرایش در زمان انتخاب رشته هنر اسلامی انجام می‌شد، اما امروزه تنها رشته هنر اسلامی ارائه می‌شود و داوطلبان بعد از مدتی تحصیل و شناخت هر یک از گرایش‌ها می‌توانند گرایش مورد نظر خود را انتخاب کنند.

صفحات کتاب :
104
کنگره :
LB۲۳۵۰‬‬
دیویی :
۳۷۸/۱۶۰۹۵۵
کتابشناسی ملی :
۹۴۶۹۸۶۵
شابک :
978-622-292-631-1‬‬
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه آشنایی با رشته های دانشگاهی (ویژه گروه زبان و هنر)