امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بیست گام طلایی تا آرامش

کتاب بیست گام طلایی تا آرامش اثر زهرا کهروردی است و انتشارات کلید پژوه آن را منتشر کرده است. نویسنده در این کتاب اصول اولیه و گام‌های مهمی را که زیر بنای آرامش در زندگی را تشکیل می دهد را به طور جامع و با قلمی روان و خودمانی شرح داده است اگرچه این راهکارها بخشی از هزاران گام رسیدن به آرامش است و لذا فراموش نکنید که در نهایت خودتان مسئول شیوه زندگی خود خواهید بود.

آرامش یعنی لذت بردن از زندگی، امیدوار بودن به آینده، برآورده شدن نیازهای اجتماعی، امنیت و حمایت اجتماعی. حضور افرادی که دوستتان داشته باشند یا شما آن‌ها را دوست داشته باشید؛ نداشتن اختلالات اضطرابی و افسردگی و همه این موارد در سلامت روان شما تأثیر گذاشته و در داشتن آرامش نقش بسزایی را ایفاء می کند همه‌ی ما در زندگی به صلح و آرامش نیاز داریم و کمتر کسی است که این موضوع چندان اهمیتی برایش نداشته باشد اگر در زندگی آرامش داشته باشیم یعنی با خودمان و دیگران و همه موجودات اطرافمان مسالمت آمیز رفتار و زندگی می کنیم.

گزیده کتاب بیست گام طلایی تا آرامش

هوشیاری برترچیست؟ جنس هوشیاری برتر از جنس معنویت است یعنی ما از عالم مادی جدا شده و به منبع اصلی یا خداوند متصل می شویم. هوشیاری برتر همان ذهن الهی که در درون هر انسانی وجود دارد. بنابراین هوشیاری برتر داشتن یک وضعیت یا یک حالت ذهنی و فیزیکی یا یک تجربه ی حسی نیست، بلکه یک حالت روحانی و معنوی است که انسان با درس گرفتن از محیط خود و با آگاهی از اتفاق های اطراف زندگیاش به مرحله خود تعالی انسانی می‌رسد.

بارها شنیدهام اگر از اتفاق های زندگیمان درک درستی نداشته باشیم و هوشیار نباشیم، قافله زندگی را می بازیم برداشت ما از این جمله ممکن است از یکدیگر متفاوت باشد چرا که هر کدام از ما نگرش های متفاوتی از اتفاق های زندگیمان داریم. لذا باید در ظلمات زندگی نکنیم و نور را دریابیم گاهی یک جرقه کوچک یا با یک نور شمع می توانیم به دل تاریکی بزنیم و از محیط درون و بیرون خودمان آگاه شویم؛ پرت شدن دلهره آور است گاهی سقوط در تو در حال رخ دادن است پس شفا همین جاست، اجازه بده سقوط اتفاق بیفتد، شیرجه بزن به سمت سقوط.

همه ما در زندگیمان زخم هایی خورده ایم ولی سفر قهرمانی ما در واقع با همین زخم ها شروع خواهد شد گاهی باید از نو متولد شویم. وقتی ما به سفر روحی خودمان فراخوانده می شویم دعوت به این سفر می‌تونه به شکلی اتفاق بیفته با یک افسردگی، شوک شدید روحی، از دست دادن ها، ترک شدن ها، مرگ یک عزیز، این شوکی است که یک دفعه تو رو به لحاظ روحی پایین می‌برد و تبدیل به یک افسردگی شدید می شود.

صفحات کتاب :
183
کنگره :
BF۶۳۷‬‬
دیویی :
‏‫‭۱۵۸/۱‬‬
کتابشناسی ملی :
9486755
شابک :
9786228001340
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه بیست گام طلایی تا آرامش