امتیاز
5 / 4.8
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,000
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
9,000
50%
ت 4,500
خرید چاپی
50,000
14%
ت 43,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب حاج قاسم 1، نوشته ی نرجس شکوریان فرد، داستان ها و خاطراتی از مردی متفاوت با قلمی متفاوت که راه و روش زندگی سلیمانی وار را توصیف می کند. این کتاب توسط انتشارات عهد مانا به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب حاج قاسم 1

گمان نمی کنیم کسی باشد که حاج قاسم را نشناسد...
یک ویژگی هست که خاص شهداست؛ زنده اند... ما را مشاهده می کنند... همین هم می شود کلید قفل رمزآلودی که فقط مسلمانان می فهمندش! حاج قاسم و یاران شهید امام زمان (عج)، نظاره گر کارهای ما هستند. چه کاری؟ چه گونه؟ چرا؟ و... چقدر دلشان می خواهد که ما هم، مثل خودشان زندگیمان را رو به ظهور حضرت صاحب، متفاوت از میلیاردها آدم ببندیم! فرج آقا که بشود، آدم ها حسرت می خورند که چرا کم کار کردند در دوران غیبت. چون بهترین عمل بوده و... همراه شهدا می شود کارها کرد: حسرت زده نمانی... یا علی!
رفته سردار نفس تازه کند برگردد             چون ظهور گل نرگس به خدا نزدیک است!
نرجس شکوریان فرد، در این کتاب، حاج قاسم را با قلمی متفاوت و از زاویه ای دیگر به خوانندگان معرفی می کند.

خلاصه کتاب حاج قاسم 1

دنیا یک دوست دارد که محب علی (ع) و آلش است. یک دشمن که بغض علی (ع) و آل علی (ع) را دارد. این دشمنان، همیشه در کمین هستند تا بر سر دوستان علی، مثل لاشخور بریزند و تکه تکه شان کنند. بچه ها را بدرند، زن ها را بفروشند و مردها را سر ببرند!
هرچند دوستان هم اهل سکوت و ضربه خوردن نبوده و نیستند، جنگ بین حق و باطل، حزب الله و شیطان همیشه بوده و هست و خواهد بود! یاران حزب الله عادت دارند بیدار باشند تا همه به آسودگی زندگی کنند.
من هم شب را راحت خوابیده بودم، چون خیالم آسوده بود که سردار حق بیدار است.
سردارمان چهل سال بود که بیدار بود. از بیست سالگی که قد برافراشته بود و پرچم علمداری بلند کرده بود، دیگر زمین نگذاشته بود.
جوان بود، جنگ شد، به امام خمینی لبیک گفت. پرچم گردان، تیپ، لشگر 41 ثارالله (ع) را بلند کرد و تا امروز هم هیچ چیز نتوانست او را زمین بزند.
زخمی شد، بارها؛ به قول خودش هیچ روزی نبود که درد نداشته باشد اما ... بود.
جنگ تمام شد، تا امنیت مرزها و جنگ با اشرار بود، حاج قاسم هم بود. تا ایران بود و دشمنی و علمداری، تا ما مردم و خاک مقدس و امنیت... تا آخر بود.
شد فرماندۀ سپاه قدس، با این حکم، مرزها را در نوردید... فلسطین بود، سوریه بود، لبنان و یمن و عراق... هرجا که باید، بود تا امنیت ما باشد و بود و نبودمان تامین شود! نه فقط امنیت ما، که مثل عقاب بالای سر مظلومان پرواز می کرد تا کفتارها دست بردارند از کودکی که از اغوش مادر می بردند و زنده زنده او را با آتش... کنار زن هایی که اگر او نبود مثل برده ها در بازار فروخته می شدند، کنار مردهایی که اگر او نبود، سر جدا بودند... همۀ زندگیش را گذاشته بود وسط و من همۀ زندگیم را داشتم در آسایش حضور او و یارانش پیش می بردم!
تا آن سحر جمعه...
کتاب حاج قاسم 1، متشکل از 40 روایت از زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی از زمان تولد، دوران دفاع مقدس، جنگ با داعش و ... تا شهادت می باشد.


برشی از متن کتاب حاج قاسم 1

رئیس جمهورهای آمریکا و انگلیس و... کلا زیاد حرف می زنند. گنده تر از دهانشان هم می زنند. 
بعضی کشورها می ترسند، پس آن ها پرروتر می چاپند و بعد هم می گویند: این کشورها گاو شیرده هستند.
رئیس جمهور آمریکا یک بار مثل همیشه حرف رذیلانه زده بود. حاج قاسم جوابش را داد:
- تو ما را تهدید می کنی به این که اقدامی انجام می دهی که در دنیا سابقه ندارد. این ادبیات کاباره است. یک کاباره چی با دنیا این گونه حرف می زند. شما چه کاری می توانستید بکنید که در طول این 20 سال نکردید؟ یادتان رفته برای سربازانتان پوشک بزرگسال تهیه می کردید و امروز آمدید ما را تهدید می کنید؟ شما در جنگ 33 روزه چه غلطی کردید؟ غیر از این است که شروط حزب الله برای پایان جنگ را پذیرفتید؟
مثل سردار اگر مقابل استکبار نایستیم، سرهاست که بر چوبۀ دار بالا می رود...
آقا می فرمایند به جوان ها بگوئید آمریکا کیست؟ بگوئید چرا امام گفت: آمریکا شیطان بزرگ است.
ما پیشنهاد می کنیم برای ادامه راه حاج قاسم، امر آقا را انجام دهید. چند کتاب و فیلم راجع به آمریکا و جنایاتش است مطالعه کنید و در اختیار جوان ها قرار دهید. کتاب تاریخ مستطاب آمریکا و رمان ریشه ها که این رمان را خود حرضت آقا خوانده اند.
کالاهای آمریکایی را تحریم کنید. مگر نه این که با خرید این کالاها ارز از کشور خار ج می شود و می رود به جیب آمریکایی که قاتل سردار سلیمانی عزیز ما است؟
حتی تابلوهای تبلیغ کوکاکولا و پپسی را از مغازه داران بخواهید که پایین بیاورند. در مستند «محرمانه کولا» ببینید که این دو شرکت توسط صهیونیست ها اداره می شود و با سود فروش نوشابه چه بلایی سر کشورهای مستقل آورده اند. هر پولی که به جیب اسرائیل و آمریکا و انگلیس و... می رود، می شود توطئه ای برعلیه خودمان.
#نه_به_ماهواره #نه_به_کالای_آمریکایی_اروپایی

خرید کتاب حاج قاسم 1

نسخه چاپی کتاب حاج قاسم 1 را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید.

دانلود کتاب حاج قاسم 1

نسخه الکترونیک کتاب حاج قاسم 1 را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

دانلود کتاب حاج قاسم 1

مشخصات کتاب حاج قاسم 1 در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: عهد مانا
نویسنده: نرجس شکوریان فرد
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 108
موضوع: جبهه مقاومت، شهدا، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، خاطرات 
قالب: الکترونیک و چاپی

کتابشناسی ملی :
6062008
شابک :
978-622-7146-06-6
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
108
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR1668
دیویی :
955/0844092

کتاب های مشابه حاج قاسم 1