امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
16,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب من و فوریت‌ های پزشکی

کتاب من و فوریت‌های پزشکی نوشته سیدمحمدعلی سیدنظری و منتشر شده توسط انتشارات عهدمانا است که با هدف ارائه نکاتی ضروری و لازم برای نجات افراد(با کمک طب سنتی) در موقعیت‌های خاص  به عموم تهیه و منتشر شده است.

بسیاری از اوقات، آنچه به‌عنوان درمان یک بیماری یا عارضه ارائه می‌شود مستلزم گذر زمان است. در بعضی از مواقع ممکن است بیمار به درمانی بسیار سریع نیاز داشته باشد، اعم از اینکه حوصله درمان‌های بلندمدت را ندارد و یا اینکه شرایطش اجازه نمی‌دهد.در این شرایط فرصتی برای درمان‌های بلندمدت نداریم و یک عکس العمل مناسب و سریع می‌تواند جان شخص را نجات دهد. لذا بحث فوریت‌های پزشکی در طب سنتی، بسیار حائز اهمیت است.
لازم به ذکر است که چیره‌دستی درمانگر یا طبیب معالج نیز در این موارد بسیار اهمیت دارد. آگاهی تئوری نسبت به این دانش، کافی نیست و باید با تمرین و استمرار به آن تسلط پیدا کرد؛ باید نسبت به همه تکنیک‌های فوریت‌های پزشکی حضور ذهن داشت، زیرا هنگام اضطرار، فرصتی برای فکر کردن نیست.
ما در این نگارش سعی کرده‌ایم شناختی صحیح از فوریت‌های پزشکی و تکنیک‌های مناسب برای برخی بیماری‌ها را ارائه دهیم تا مخاطبین محترم بتوانند در مواقع اضطراری این روش‌ها را به‌کار گیرند.

گزیده کتاب من و فوریت‌ های پزشکی

سکته مغزی

علائم و دلایل

اختلال در تکلم و بلع، سوزش بعضی از قسمت‌های بدن، دوبینی و تاری دید، از دست دادن ناگهانی دید یکی از چشم‌ها، ضعف عضلات صورت، بازوها و پاها، عدم تعادل، لنگ زدن، سرگیجه و سقوط ناگهانی، بی‌اختیاری ادرار و مدفوع و ناتوانی در انجام کارهای ظریف، مهم‌ترین علائم پیش از سکته مغزی هستند.
از نظر طب سنتی، سکته مغزی اغلب به‌دلیل تجمع اخلاط فاسد، به‌ویژه بلغم و سودای فاسد و یا انسداد عروق مغزی به‌وجود می‌آید.

درمان فوری

بلافاصله پس از سکته مغزی، پشت گوش‌ها را زالو بیاندازید؛ در اکثر موارد سکته برطرف خواهد شد. حتی در صورت مشاهده علائم پیش از سکته مغزی نیز می‌توانید از زالو انداختن پشت گوش بهره ببرید تا از خطر ابتلا به آن در امان بمانید.
به این منظور، 10 عدد زالوی کوچک پشت گوش بیاندازید. برای تکمیل دوره درمان، بهتر است پس از آن، دو دوره دیگر نیز با فاصله یک ماه این کار را تکرار کنید. شش ماه پس از آخرین دوره، مجدداً سه دوره با فاصله یک ماه زالو بیاندازید تا درمان تکمیل شود.
در صورتی که به زالو دسترسی ندارید، موقتاً سر انگشتان دست بیمار را سوراخ کنید و بفشارید تا خون جاری شود؛ ولی در اولین فرصت پشت گوش بیمار را زالو بیاندازید.

صفحات کتاب :
37
کنگره :
R۱۳۵
دیویی :
610
کتابشناسی ملی :
۷۵۸۱۰۹۲‬
شابک :
978-622-7574-07-4‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه من و فوریت‌های پزشکی