امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
16,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب من و ماساژ

کتاب من و ماساژ نوشته سیدمحمدعلی سیدنظری و منتشر شده توسط انتشارات عهدمانا می‌باشد.

ماساژ یکی از بهترین روش‌ها برای رهایی از تمام این فشارهاست. فواید ماساژ آنقدر زیاد و کم‌نظیر است که می‌توان آن را معجزه آزادی روح و جسم دانست.
امروزه در دنیا میلیون‌ها نفر از این روش برای کاهش فشارهای جسمی و روحی استفاده می‌کنند.

ماساژ در بهبود کیفیت زندگی انسان نقش بسیار موثری دارد. ما در این نگارش سعی کرده‌ایم شناختی صحیح از ماساژ اعضای بدن ارائه دهیم تا مخاطبین محترم بتوانند با فراگیری این روش، خودشان، خانواده‌شان و اطرافیانشان را بهره‌مند سازند. امیدواریم با چاپ این اثر، قدمی کوتاه و مؤثر در راه ترویج زندگی طبیعی، سبز و سالم برداشته باشیم.

گزیده کتاب من و ماساژ

کلمه "ماساژ" واژه‌ای انگلیسی است و معادل فارسی آن "دلک" می‌باشد. ماساژ، عبارت است از مالیدن بافت‌های نرم بدن، مثل عضلات، بافت‌های هم‌بند، رباط‌ها،تاندون‌ها، مفاصل و... ، به‌منظور درمان بعضی از بیماری‌ها و یا کسب آرامش جسمی و روحی.

متأسفانه امروزه علیرغم گستردگی سبک‌های ماساژ ازقبیل ماساژ دلک، یومی‌هو، شیاتسو، تای، سوئدی، اسپا و... ، و ارائه کاربردهای فراوان برای آن‌ها و پیشرفت تجهیزات کمکی برای این روش درمانی؛ ماساژ بیشتر جنبه تبلیغاتی پیدا کرده و اغلب برای رفع خستگی بدن استفاده می‌شود؛ لذا کمتر کسی با قوه درمان‌گری این روش آشناست.

ماساژ برای رفع بیماری‌های اعصاب، سردرد، میگرن، سینوزیت، حساسیت، فلج صورت، فلج، پیچ‌خوردگی، دررفتگی مفصل، دیسک کمر، شانه یخ‌زده، اسپاسم، بی‌خوابی، زیبایی پوست، افتادگی پلک چشم، فراموشی، سیاتیک، تشنج، بیماری‌های روانی، استرس، اضطراب و افسردگی به‌کار می‌رود؛ گذشته از این موارد، ماساژ برای آرامش جسم و روح نیز کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد.

رعایت کردن چند نکته پس از اتمام ماساژ، ضروری است:
1. پس از ماساژ، بیمار باید حدود 15 دقیقه در محل خود با آرامش استراحت کند؛
2. پس از استراحت، بیمار باید آب ولرم بنوشد تا سموم بیشتری از بدنش دفع شود؛
3. بیمار تا نیم ساعت پس از ماساژ، نباید در معرض هوای سرد قرار گیرد؛
4. خوردن غذا بلافاصله پس از ماساژ، بسیار مضر است، ولی در صورت افت قند، می‌توانید مقداری آبمیوه به او بنوشانید؛
5. برای ماساژهای استخوانی- مفصلی، پس از اتمام ماساژ، پارچه‌ای گرم روی محل ماساژ بیاندازید تا جذب روغن توسط عضو افزایش یابد.

کتابشناسی ملی :
۷۵۸۱۰۹۵‬
شابک :
‭978-622-7574-06-7‬
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
44
کنگره :
RM۷۲۳
دیویی :
‏‫‬‭۶۱۵/۸۲۲

کتاب های مشابه من و ماساژ