امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راهنمای دختران خجالتی

کتاب راهنمای دختران خجالتی به قلم مگان وایر و ترجمه سیما ایرانخواه در انتشارات کهکشان دانش تهیه و تنظیم شده است.

خانم مگان وایر که به قول خودش درونگرائی خجالتی است در این کتاب، تجاربش را در روابط اجتماعی و کسب و کار به اشتراک گذاشته است.

به عنوان یک درون‌گرا می‌توانم صادقانه بگویم که هرگز در کانون توجه قرار نگرفته‌ام و معمولاً هم تمایلی به جلب توجه هیچ‌کس ندارم. من از تصوّر صحبت کردن در جمع واهمه دارم و تا حدّ امکان از تماس تلفنی با افراد جدید هم اجتناب می‌کنم، حتی اگر صرفاً جهت سفارش پیتزا باشد. با این حال، معتقدم که همیشه در شغل حرفه‌ای‌ام بسیار سخت‌کوش بوده‌ام و از این‌که به سخت‌کوشی شناخته شده‌ام، بسیار خرسندم. احساس موفقیّت و سربلندی و غرور در کارم و اشتیاق به موفّق شدن در آن، مرا به تلاش بیشتر و بیشتر ترغیب می‌کند و گاهی اوقات این یعنی انجام کارهایی که تا حدی راحتی را از من می‌گیرد و مرزهایم را جابه‌جا می‌کند.

بعد از چندین سال اندیشه و تأمل و گفت‌وگوهای صادقانه با سایر افراد در مورد چالش‌های خودم؛ اولاً به عنوان یک زن شاغل و بعد به عنوان یک شخص صاحب کسب‌وکار، فهمیدم که صدها نفر و شاید حتّی هزاران نفر مثل من آن بیرون وجود دارند که حرفه‌ای‌های درون‌گرا و خجالتی هستند که سعی دارند ضمن ایجاد تعادل در الزامات زندگی، خانواده و جامعه، در تجارت نیز موفق باشند. من شروع به تحقیق در مورد چیزهایی کردم که موانعی برای من و بقیه در برابر پیشرفت حرفه‌ای و موفقیّت شغلی محسوب می‌شدند. بسیاری از این موارد به ویژگی‌های شخصیّت ذاتی خودمان برمی‌گردند. من هرگز به خودم لقب درون‌گرا نداده‌ام اگرچه یقین داشتم که هستم. اما تا زمانی که برای درک دلایل خوشبختی حقیقی و موفقیّت شغلی خودم وقت نگذارم نخواهم فهمید که چه مقدار درون‌گرایی و توانایی من در مدیریّت آن، دستاوردهای مرا تحت تاًثیر قرار می‌دهند.

آن‌چه که من فهمیدم این است که...

سال نشر :
1399
قیمت نسخه چاپی :
1900000
صفحات کتاب :
178
کنگره :
‏‫‬‭‬‭HF۵۳۸۲/۶۹۳
دیویی :
‏‫‬‭‬‭۶۵۰/۱
کتابشناسی ملی :
۷۳۶۹۲۲۶
شابک :
‫‭978-622-7402-38-4

کتاب های مشابه راهنمای دختران خجالتی