امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خودت را بشناس، پولت را بشناس

کتاب خودت را بشناس، پولت را بشناس اثر ریچل کروز؛ در مجموع درباره‌ی خودشناسی و خودیابی است، شناخت باورها و پنداشت ما نسبت به پول و درک این موضوع که چرا برخی کارها را با پول‌مان انجام می‌دهیم و برخی دیگر را انجام نمی‌دهیم.

کتاب خودت را بشناس، پولت را بشناس در چهارده فصل به نگارش درآمده تا با موشکافی دقیق کمک کند و آموزش دهد تا چگونه بتوانیم برای خود، مفید باشیم.

گزیده کتاب خودت را بشناس، پولت را بشناس

فصل دهم: چه چیزهایی به شما انگیزه‌ی پس ‌انداز کردن می‌دهند.
اینک که دلیل مدل خرج کردن پول‌مان را فهمیدیم، باید نقطه‌ی مقابل ‌را نیز بررسی کنیم: چرا پس‌انداز می‌کنیم (یا نمی‌کنیم). همان‌طور که در بخش اول گفتیم، افراد معمولا به دو دسته تقسیم می‌شوند: صرفه‌جو و پس‌اندازگرا، یا ولخرج و مصرف‌گرا. افرادی که ذاتا پس‌اندازگرا هستند ممکن است این بخش از کتاب را نخوانند. صبر کنید، بعد نتیجه‌گیری کنید!

پس‌انداز کردن ورای چیزی است که فکر می‌کنید. خطاب به مصرف‌گراها: مطمئن باشید پس‌انداز کردن، آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید کسل‌کننده نیست، پس حتما این بخش را بخوانید. برخلاف تصور، این بخش به ما یاد می‌دهد که پول خود را بابت چیزهایی که برای خودمان مهم هستند خرج کنیم. خیلی از ما بینش اشتباهی نسبت به پس‌انداز کردن داریم. به نظر کاری است کسل‌کننده، مسئولیتی سنگین، خارج از توان مالی، یا مانعی بر سر چیزی که همین حالا می‌خواهید.

نمی‌خواهیم قبول کنیم که می‌تواند رضایت‌بخش باشد. شما دارید بخشی از هر پولی که درمی‌آورید را برای خودتان و آینده‌تان پس‌انداز می‌کنید! به جز پس‌انداز روز مبادا، این پول می‌تواند شما را برای دست‌یابی به برخی از رویاهای‌تان کمک کند: یعنی چیزی که آرزوی تجربه کردن، خریدن یا انجامش را دارید.. .

صفحات کتاب :
‏‫۲۶۲
کنگره :
‏‫‭HG۱۷۹‬‬‬‬‬
دیویی :
۳۳۲/۰۲۴۰۱
کتابشناسی ملی :
۸۷۲۳۳۴۳
شابک :
‏‫‭978-622-7402-53-7‬‬‬‬‬
سال نشر :
1401
قیمت نسخه چاپی :
2600000

کتاب های مشابه خودت را بشناس، پولت را بشناس