امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بدون تلاش

کتاب بدون تلاش اثر گرگ مک‌اون؛ در مورد روشی کاملا جدید برای کار و زندگی است. راهی برای دستیابی آسان به چیزهای بیشتر، راهی برای سبک کردن فشارهای اجتناب ناپذیر زندگی و به دست آوردن نتایج مناسب، بدون از پا افتادن.

این کتاب در سه بخش ساده تنظیم شده است. بخش اول، شما را با حالت بدون  تلاش‌تان آشنا می‌کند.‌بخش دوم، نحوۀ انجام کارها بدون تلاش را نشان می‌دهد.‌بخش سوم در مورد دستیابی به نتایج بدون تلاش است.‌هر بخش مبتنی بر بخش قبلی می‌باشد. گرگ مک‌اون در نگارش کتاب بدون تلاش، با کارشناسان بسیاری مصاحبه کرده و از آموزه‌های مختلف در حوزه‌های اقتصاد رفتاری، فلسفه، روان شناسی، فیزیک و عصب شناسی بهره گرفته است. 

گزیده کتاب بدون تلاش

شهامت به درد نخور بودن

در سال 1959، یک صنعتگر بریتانیایی به نام هنری کرمر رؤیایی را در سر می‌پروراند که در آن، پرواز با نیروی انسانی برای عموم افراد امکان پذیر بود. او که مصمم بود برای تحقق این رؤیا هر کاری که از دستش برمی‌آمد را انجام دهد، جایزۀ کرمر را راه اندازی کرد: جوایزی سخاوتمندانه به منظور تشویق طراحان برای ساخت هواپیماهایی که به طور کامل توسط یک فرد به حرکت درآید. یک جایزۀ 50 هزار پوندی به نخستین تیمی تعلق می‌گرفت که بتواند هواپیمایی بسازد تا هنگام پرواز، عدد هشت را دور دو دکل برق که در فاصلۀ تقریبا یک کیلومتری از هم قرار داشتند، درست کند.

جایزۀ دیگری هم به مبلغ 100هزار پوند به نخستین تیمی تعلق می‌گرفت که بتواند با هواپیما دور کانال مانش پرواز کند. با توجه به دستاوردهای هوانوردی آن زمان، ساختن چیزی که معادل یک دوچرخۀ پرنده محسوب می‌شد، چالشی معقول به نظر می‌رسید.

به هرحال، نیم قرن کامل از نخستین باری که اورویل رایت به جنوب کیتی هاوک در کارولینای شمالی پرواز کرده بود و چهل سال از نخستین پرواز بدون توقف بر فراز اقیانوس اطلس گذشته بود. یک دهه قبل، چاک بیگر دیوار صوتی را شکسته و فقط یک دهه از قدم گذاشتن نیل آرمسترانگ و باز آلدرین بر روی کرۀ ماه می‌گذشت؛ اما باوجود اجرایی به نظر رسیدن این چالش، بیش از هفده سال بود که تلاش بسیاری از تیم‌های با استعداد با شکست مواجه شده بود.. .

کتابشناسی ملی :
۹۵۳۶۲۱۰
شابک :
978-622-7402-98-8
سال نشر :
1402
قیمت نسخه چاپی :
2200000
صفحات کتاب :
۱۶۶
کنگره :
BF۴۸۲
دیویی :
۱۵۸/۷

کتاب های مشابه بدون تلاش