امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آبخانه‌های کارستی: ویژگی‌ها و مهندسی جلد دوم

 اثر حاضر که جلد دوم کتاب آبخانه های کارستی: ویژگی ها و مهندسی است، برتجارب علمی در زمینه مدیرت آبخانه های کارستی تمرکز دارد. اهمیت منابع آب کارستی و ویژگی های منحصربفرد و درعین حال پویای این نوع آبخانه ها موجب اهمیت دانش مهندسی کارست در کشور شده است.

کتاب به روش های مختلف اکتشافات، شناسایی و پایش آبخانه های کارستی، ارائه مجموعه ای از کارهای مهندسی در زمینه مختلف هیدروژئولوژی کارست با تاکید بر رفع مشکل نشت از بدنه سدهای ساخته شده روی توده های کارستی و پایش مخاطرات و آسیب پذیری این نوع آبخانه ها به منظور مدیریت پایدار منابع آبی کارست می پردازد.

کتاب آبخانه‌های کارستی: ویژگی‌ها و مهندسی جلد دوم به ویراستاری زوران استوانوویچ است که در انتشارات تهران تهیه و چاپ رسیده است.

گزیده کتاب آبخانه‌های کارستی: ویژگی‌ها و مهندسی جلد دوم

استخراج آب های زیرزمینی هرگز کار آسانی نیست،زیرا ما با یک (منبع نامرئی آب) روبه رو هستیم. با این حال وقتی با یک آبخانه غیرهمگن و ناهمسانگرد مانند کارست سروکار داریم، وضعیت پیچیده تر نیز می شود: اغلب لازم است به آب های زیرزمینی دست یابیم و آن‌ها را از میان حفره ها یا بلوک های متخلخل جداشده از بقیه آب های زیرزمینی که در توده سنگ در گردش هستند، جمع آوری و وارد لوله کنیم.

صفحات کتاب :
444
کنگره :
TA۷۰۵‬‬
دیویی :
‏‫‭۶۲۴/۱۵۱‬‬
کتابشناسی ملی :
۸۵۵۰۱۱۱
شابک :
‫‬‭978-964-03-7556-3
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه آبخانه‌های کارستی: ویژگی‌ها و مهندسی جلد دوم