امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
53,700
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بپرس و خوشبخت شو

کتاب بپرس و خوشبخت شو نوشته فریبا خاتمی و منتشر شده در انتشارات مانیان است. انتخاب همسر یک انتخاب منطقی و مهم و در عین حال هیجانی است. ازدواج یکی از تصمیم‌های بسیار مهم زندگی هر فردی است. فرد قرار است با ازدواج وارد برهۀ جدیدی از زندگی شود و شخصی را وارد دنیای خود کند.

انتخاب همسر و موفق شدن یا نشدن در آن، در سرنوشت افراد تأثیرگذار است؛ زیرا زندگی آینده، سلامت جسمی و روحی و ارتباطات اجتماعی به این انتخاب وابسته است. به‌همین دلیل، هنگام ازدواج باید دقت کرد تا مبادا منطق متأثر از احساسات شود؛ زیرا ازدواج نقاط کور زیادی دارد و همین عامل، احتمال خطا در آن را بالا می‌برد. اگر فردی در شرف ازدواج است نیاز دارد قبل از تصمیم نهایی، فرد مورد نظر خود را بسنجید و شناخت درستی از او به دست آورد تا بتواند زندگی مشترک پایداری را تشکیل دهید.

برای این منظور، اصلی‌ترین راه پرسیدن است. پرسیدن سؤالات اساسی در خواستگاری می‌تواند به شناخت بهتر طرف مقابل کمک کند و به‌تبع انتخاب بهتری را رقم بزند. در همین راستا، باید دانست که چه سؤالاتی از طرف مقابل پرسید. درواقع کدام سؤال‌ها فرد را به شناخت بیشتر و بهتر رهنمون می‌کند.

در کتاب بپرس و خوشبخت شو، علاوه بر توضیحات مناسب در این باره، پرسش‌هایی مطرح شده است که می‌تواند همۀ ابعاد مورد نیاز شخصیتی را به‌منظور آگاهی از آن‌ها پوشش دهد. این کتاب، نتیجۀ مطالعات نویسنده است که آن‌ها را با زوج‌های جوان به اشتراک گذاشته است.

گزیده کتاب بپرس و خوشبخت شو

ارتباط شما باید شناخت محور باشد نه توافق محور! راه شناخت را برایش باز بگذارید و اتفاقاً اجازه شناخته شدن خودتان را نیز به او بدهید ... در این راه صادق باشید. نکتۀ بسیار مهم: به خاطر داشته باشید دوران آشنایی، زمانی برای جمع‌آوری اطلاعات و شناخت طرف مقابل است، نه دوره تصمیم‌گیری نهایی.

در این زمان، نه کارآگاه باشید و نه یک روانشناس و نه یک بازجو. حتی اگر هر کدام از این قابلیت‌ها را دارید، از این منظر به موضوعات نگاه نکنید، زیرا اگر این نقش‌ها را بر عهده بگیرید، فضای ارتباط را ناایمن خواهید کرد.

صفحات کتاب :
131
کنگره :
HQ۷۴۵‬‬
دیویی :
‫‬‮‭‬‭‬‮‭۳۰۶/۸۱
کتابشناسی ملی :
۹۵۸۱۶۱۹
شابک :
978-622-310-614-9
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه بپرس و خوشبخت شو