نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آنچه اتفاق افتاد

کتاب آنچه اتفاق افتاد، نوشته هیلاری رادام کلینتون؛ روایتی از شکست وی در انتخابات سال 2016 در مقابل ترامپ است؛ این کتاب با ترجمه سعید محمدی و به همت کتابستان معرفت منتشر شده است.

کتاب حاضر شرح ماجرای مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکاست. کلینتون در اثر حاضر از علل ناکامی‌اش می‌گوید. او گویی با مخاطب خود دردل می‌کند و این ویژگی، کتاب را بسیار خواندنی کرده است. اما نکته بسیار مهم درباره‌ی این کتاب است که  آنچه اتفاق افتاد، در کنار جذابیت روایی‌اش، ما را با پیچیدگی‌های صحنه‌ی سیاسی آمریکا به ویژه انتخابات ریاست جمهوری آشنا می‌کند. در واقع این کتاب هم برای مخاطب‌عام و علاقه‌مند به حوزه‌ی سیاست جذابیت دارد، هم برای مخاطب آگاه به مسائل آمریکا بسیار آگاهی‌بخش و روشنگر است. به بیان دیگر، چنانچه این کتاب را به دقت مطالعه کنیم، به پاسخ بسیاری از سوالاتمان درباره آمریکا خواهیم رسید.

گزیده کتاب آنچه اتفاق افتاد

من و بیل به عنوان بانوی اول سابق و رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده در مراسم تحلیف رؤسای جمهور جدید شرکت می‌کنیم و این دیگر برای ما تبدیل به یک سنت شده است. هفته‌ها با خودم کلنجار می‌رفتم که آیا به این مراسم بروم یا خیر. جان لوییس، نمایندۀ کنگره و قهرمان مدافع حقوق مدنی، نمی‌خواست در این مراسم شرکت کند. او گفته بود که به دلیل شواهد روزافزون دخالت روسیه در انتخابات، رئیس‌جمهور منتخب مشروعیت ندارد. دیگر اعضای کنگره هم به او پیوستند و رئیس‌جمهور منتخب را بایکوت کردند، چراکه او را رئیس‌جمهوری تفرقه‌افکن می‌دانستند. بسیاری از حامیان و دوستانم به من اصرار می‌کردند که من هم در خانه بمانم. 
ترامپ می‌خواست به عنوان فرماندۀ کل قوا سوگند یاد کند و تماشای این منظره برای من فوق‌العاده دردناک بود. دوستانم به خوبی درک می‌کردند که این مسئله چقدر برای من زجرآور است. من سرسختانه و با تمام توان در رقابت‌های انتخاباتی مبارزه کرده بودم تا خاطرجمع شوم که ترامپ سوگند ریاست جمهوری یاد نمی‌کند. چرا که متقاعد شده بودم و اطمینان داشتم که او مظهر یک خطر حاضر و آشکار برای آمریکا و همچنین جهان است. اما حالا بدترین اتفاق ممکن رخ داده بود و او می‌خواست سوگند ریاست جمهوری یاد کند.

صفحات کتاب :
702
کنگره :
‏‫E۸۸۷‭‬ ‭/ک۸آ۳‏‫‭۱۳۹۸‬‬
دیویی :
‏‫‬‭۹۷۳/۹۲۹۰۹۲
کتابشناسی ملی :
5481514
شابک :
‫‬‭978-600-8460-81-7‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه آنچه اتفاق افتاد