امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آمار و احتمال در جغرافیا

کتاب آمار و احتمال در جغرافیا نوشته ابوالفضل گندمی منتشر شده توسط دانشگاه جامع امام حسین به عنوان واحد درسی دانشجویان رشته جغرافیا است.

در دهه‌های اخیر، اکثر علوم و به خصوص جغرافیا دستخوش تغییرات اساسی شده‌اند و آن وابستگی این علوم به کمیت‌ها است و سعی می‌شود که تا حد امکان پدیده‌های این علوم را به صورت کمی درآورده و مورد بررسی قرار دهند و و این روش‌ها زمانی قادرند بکار برده شوند که از روش‌های آماری استفاده کرده و داده‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و به همین دلیل است که در اکثر دوره‌ها و رشته‌های دانشگاهی تدریس دروس آمار و احتمال تقریبا الزامی شده است. در این کتاب سعی شده است مطالبی از آمار ارائه شود که مورد استفاده دانشجویان و کاربران جغرافیا باشد.

گزیده کتاب آمار و احتمال در جغرافیا

اهمیت اطلاعات جغرافیایی

توسعه و پیشرفت‌های علمی، هر روز دامنه فعالیت و کاربرد دانش نقشه‌برداری را در علوم مختلف بیشتر می‌سازد. 

امروزه در علوم کاربردی و فعالیت‌های عمرانی که بر روی زمین انجام می‌گیرد. کمتر اقدامی است که بی‌نیاز از شناخت محیط ، موقعیت جغرافیایی، شرایط طبیعی و توان و استعدادهای آن باشد. تاکید بیشتر بر برنامه‌ریزی اصولی، اهمیت و دقت اطلاعات از موقعیت کمی و کیفی محیط را چندبرابر می‌نماید، به عنوان مثال  در شهرسازی و برنامه‌ریزی منطقه‌ای، خدمات مختلف علوم نقشه‌برداری از نیازهای اولیه و دامنه همکاری آنها با پیشرفت‌های علمی و تکلنوژی روبه افزایش است.

توسعه روزافزون جامعه شهری متاثر از رشد بی‌رویه جمعیت و مهاجرت، منجر به ساخت و سازهای بدون برنامه‌ریزی و گسترش مهارنشدنی آن، تغییرات زیادی را در ساختار فضایی شهرها سبب گردیده است که لزوم هدایت آگاهانه و سازماندهی اساسی و طراحی فضایی زیست مناسب را صد چندان نموده است.

شابک :
9_224_452-964
سال نشر :
1384
صفحات کتاب :
344
کنگره :
8آ9گ/G70/3
دیویی :
910/72
کتابشناسی ملی :
42285_84م

کتاب های مشابه آمار و احتمال در جغرافیا