نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جنگ شناختی بعد پنجم جنگ

کتاب جنگ شناختی بعد پنجم جنگ اثر حسین محمدی‌ نجم توسط انتشارات دانشگاه جامع امام حسین (ع) منتشر شده است.

بعد پنجم جنگ فضایی مجازی، سیال، نرم افزاری و نامحسوس است کـه به استعاره، ذهن نامیده می‌شود. بعد پنجم جنگ به صورت طیف وسیعی قابل تصور است که بازیگران مختلف هر یک به تناسب درک و توان
انطباق پذیریشان با آن، به دنبال دستیابی به مزیتی منحصر به فرد در مناقـشات آینده هستند و می کوشند با مقدورات ذاتـی خـود، عملیـاتی اثـربخش را علیـه
رقبای احتمالی شکل دهند؛ عملیاتی که با شیوه و اشکال متنوع به منظور نفـوذ به حوزه ی شناختی رقیب و تغییر رفتار وی صورت می گیرد. 

گزیده کتاب جنگ شناختی بعد پنجم جنگ

نسل سوم جنگ را نیز باید آنتی تز نسل دوم به حساب آورد. این بار، یا جنگ مانوری زمینهی ظهور نسل 1 آلمانیها بودند که با ابداع حملات برقآسا بعدی جنگ را فراهم آوردند. نسل سوم جنگ بر خلاف نسل پیشین به قدرت آتش و فرسایش متکی نبود، بلکه در عوض سرعت، غافلگیری و سردرگمی فیزیکی و ذهنی دشمن را مورد تأکید قرار میداد.

به لحاظ تاکتیکی، حملات براساس نفوذ به عقبهی دشمن و قطع ارتباط وی با عقبه و در نهایت از هم پاشیدن نیروهای خط مقدم هدایت و اجرا میگردید؛ یعنی به جای مواجههی مستقیم با عمده قوای دشمن، تاکتیک دور زدن و از هم گسیختن دشمن مورد استفاده قرار میگرفت. در پدافند نیز نیروهای رزمی دشمن به منطقهی پدافندی کشیده شده و سپس ارتباط آنها با منطقهی عقب قطع میگردید.

صفحات کتاب :
336
کنگره :
‏‫‭U۲۱/۲‏‫‭/م۳ج۹ ۱۳۸۹
دیویی :
‏‫‭۳۵۵/۰۲
کتابشناسی ملی :
‎۲‎۲‎۰‎۲‎۴‎۹‎۷
شابک :
‫‭978-964-452-292-5‬
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه جنگ شناختی بعد پنجم جنگ