نظر شما چیست؟

معرفی کتاب معلم کوچولو

کتاب معلم کوچولو نوشته جناب آقای محمدرضا محمد حسینی منتشر شده در نشر متخصصان است. داستان این کتاب روایتی از زندگی سرایداران محترم و زحمتکش مدارس کشور می‌باشد که از نظر مالی و امکانات جزو اقشار ضعیف جامعه محسوب می‌شوند.

قشری که در نظام اموزش و پرورش کشور یکی از ارکان اصلی محیط‌های اموزشی محسوب می‌شوند و مدیریت مدارس با تکیه بر انان است که می‌توانند ارامش نظم و امنیت و بهداشت را در این محیط ها فراهم آورند. این قشر از جامعه به همراه خانواده به صورت تمام وقت در محیط اموزشی زندگی می‌نمایند و در مقایسه با دیگر اقشار که محیط زندگی از محیط کاری جداست خود و فرزندانشان با چالش‌هایی روبرو هستند از جمله این چالش‌ها می‌توان به نداشتن همسایه و همبازی برای بچه‌ها و تاثیری که در درازمدت بر روی آنان می‌گذارد اشاره نمود.

در کتاب معلم کوچولو شخصیت اصلی داستان این چالش را به فرصتی عالی تبدیل نموده و از نزدیک بودن با محیط اموزشی که در آن رشد کرده حداکثر بهره را برده و توانسته خیلی زود نسبت به همسالان خود خواندن و نوشتن و نقاشی را فرا بگیرد و نویسنده با نوشتن این داستان سعی نموده که به تمام مخاطبان این پیام را بدهد که همیشه سعی نمایند در زندگی بجای گله از نداشته‌هایشان از امکانات موجود به نحو احسن استفاده کنند تا موفق شوند.

پیام دیگر این داستان اگاه نمودن دانش‌آموزان می‌باشد که بدانند محیط تمیز مدارس با تلاش سرایداران محترم تامین می‌شود تا در پاکیزه نگاه داشتن محیط اموزشی بکوشند ونظم نیمکت‌ها و صندلی‌ها را در پایان کلاس به هم نزنند و آسیبی به آن‌ها نرسانند و با این کار باری از روی دوش سرایداران بردارند.

گزیده کتاب معلم کوچولو

سارا به همراه پدر و مادرش، بابا علی و خاله زهرا، در خانه‌ای کوچک اما زیبا که در گوشه‌ی حیاط یک دبستان قرار داشت، زندگی می‌کرد. شغل پدر و مادر سارا نظافت و پاکیزه نگاه داشتن دبستان بود.

آن ها هرروز صبح زود تمام کلاس‌ها، راهروها و دفتر دبستان را تمیز و مرتب می‌کردند تا وقتی بچه‌ها به مدرسه آمدند، بتوانند در محیطی پاکیزه درس بخوانند. بابا علی و خاله زهرا خیلی مهربان بودند و در انجام کارهای مختلف به خانوم مدیر و معلمان کمک می‌کردند.

صفحات کتاب :
16
دیویی :
‏‫‬‭‭‮دا‬۳۷۱/۸‬
کتابشناسی ملی :
۹۴۸۹۴۸۲
شابک :
9786222924003
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه معلم کوچولو