امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
75,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آموزش مهارت‌ های اجتماعی به کودکان بیش‌ فعال، اوتیسم و اضطرابی 

کتاب آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان بیش‌فعال، اوتیسم و اضطرابی، نوشته شاون آمادور است که با ترجمه زهرا لطفی و رزیتا صادق‌زاده به بازار نشر وارد شده است.

بسیاری از کودکان و بزرگسالان در طیف اوتیسم برای یادگیری نحوه رفتار در انواع موقعیت‌های اجتماعی به کمک نیاز دارند. آن‌ها اغلب تمایل به تعامل با دیگران دارند، اما ممکن است ندانند که چگونه با دوستان خود ارتباط برقرار کنند. مهارت‌های اجتماعی به توانایی کودک در برقراری ارتباط با دیگران به شیوه‌ای قابل‌قبول و مناسب برای موقعیت‌های اجتماعی اشاره دارد. و ایجاد آن با تمرین به افزایش مشارکت در جامعه و برقراری ارتباط دوستی در کودکان کمک می‌کند.

آموزش مهارت‌های اجتماعی برای کودک اوتیسم چالش‌برانگیز است. به این دلیل که یکی از علائم اصلی اختلال طیف اوتیسم فقدان یا تأخیر در برقراری ارتباط است. علائمی که بر مهارت‌های اجتماعی کودک تأثیر می‌گذارد عبارت‌اند از: – تأخیر در رشد گفتار، – ناتوانی در خواندن نشانه‌های غیرکلامی، – ناتوانی در درک احساسات دیگران، – مشکل در درک جوک، کنایه یا مسخره‌کردن، – کودک قادر به انجام مکالمه نیست، – کلمات و عبارات را بارها و بارها تکرار می‌کند اکولالیا)  و به سؤالات پاسخ‌های نامربوط می‌دهد، کودکان اوتیسم مانند دیگر همسالان خود به برقراری ارتباط نیاز دارند.

مهارت‌های اجتماعی باعث ایجاد اعتمادبه‌نفس، ایجاد روابط دوستانه و سازگارشدن کودک با اطرافیان می‌شود. مهارت‌های اجتماعی که کودک اوتیسم باید یاد بگیرد، شامل بازی با دیگران (اشتراک‌گذاری، نوبت گرفتن، وانمودکردن بازی)؛ برقراری ارتباط کلامی، تنظیم و مدیریت هیجان و حل مسئله است. کتاب آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان بیش‌فعال، اوتیسم و اضطرابی، به مبحث آموزش مهارت‌های اجتماعی در قالب بازی و طنز می‌پردازد.

گزیده کتاب آموزش مهارت‌ های اجتماعی به کودکان بیش‌ فعال، اوتیسم و اضطرابی 

برای این بازی، برخی از تصاویر احساسی موثر از کتاب «محدوده‌ی قوانین» در نظر گرفته شده است، زیرا بیانگر احساساتی واقع‌بینانه هستند، که می تواند به شرکت‌کنندگان در تعمیم مهارت‌های تشخیص احساسات به موقعیت‌های اجتماعی دیگر کمک کند. از تصاویر احساسات به عنوان کارت‌های بصری استفاده  کنید و آن‌ها را رو به پایین روی میز قرار دهید.

بازیکن اول باید کورکورانه کارتی را انتخاب کند که سپس نشان می‌دهد. اگر دیگران در حدس زدن احساس مشکل دارند، بازیکنی که کارت را دارد، می‌تواند درباره چیزی که باعث می‌شود کسی چنین احساسی داشته باشد، صحبت کند. اگر بازیکن به کمک نیاز داشته باشد، می‌تواند کسی را برای کمک انتخاب کند. بعد از اینکه کسی احساس درست را حدس زد، بازیکن بعدی می‌تواند یک کارت انتخاب کند.

صفحات کتاب :
182
کنگره :
‏‫‭HQ۷۸۳
دیویی :
‏‫‭۳۰۲/۱۴۰۸۳
کتابشناسی ملی :
9610443
شابک :
9786228091518
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان بیش فعال، اوتیسم و اضطرابی