امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بازنمایی یا وانموده

کتاب بازنمایی یا وانموده فیلم وفلسفه 6 (فیلم نوشت سوء تفاهم) نوشته احمدرضا معتمدی و توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

کتاب «بازنمایی یا وانموده»؛ در دو بخش ارائه شده است: بخش اول حاوی فیلم‌نوشت فیلم سینمایی «سوءتفاهم»، اثر احمدرضا معتمدی است که به‌مقوله ماهیت رسانه در عصر جدید می‌پردازد و سردرگمی انسان معاصر در فضای مجازی را تصویر می‌کند.

بخش دوم حاوی گفت‌وگو با کارگردان فیلم و نشست‌های نقد و بررسی فیلم، سخنرانی‌ها و نوشتارهای انتقادی درباره فیلم از ناحیه چند دسته از اندیشمندان و متفکران و اساتید دانشگاه است: اساتید فلسفه و حکمت از زاویه دیدگاه حکمی و فلسفی به مقوله رسانه پرداخته‌اند و مباحث‌شان بیشتر در زمینه فلسفه رسانه می‌باشد؛ اساتید علم ارتباطات عمدتا از زاویه دانش نوین رسانه و علم ارتباطات به فضای مجازی و ماهیت معاصر آن پرداخته‌اند؛ دانشمندان علوم اجتماعی با تمرکز بر جنبه‌های جامعه‌شناسی رسانه به طرح دیدگاه‌های خود پرداخته‌اند؛ صاحبنظران حوزه هنر و سینما که بطور اخص به رسانه از زاویه جهان تصویر و بازنمایی تصویر و واقعیت بدان التفات کرده‌اند.

گزیده کتاب بازنمایی یا وانموده

سینما ابزاری است که مردم برای گذراندن اوقات فراغت به سراغ آن می‌روند. عنصر جذابیت در اثر هنری به منظور پر کردن ساعت فراغت مهم است. نکته دوم این است که که علت غایی یا پیام نباید از کار بیرون بزند.

ارسط دوهزاروچهارصد سال پیش بیان کرده بود. علت غایی همان پیام باید در علت صوری و علت مادی مستتر باشد. پیام در شخصیت‌ها و موقعیت‌های نمایشی مستحیل می‌شود‌؛ یعنی تفکرات و پیام و اندیشه کارگردان در اثر هنری نباید نصب شود. کار هنرمند این نیست که مانیفست بدهد یا حرفی را مستقیم بزند. کارگردان باید اندیشه و تفکر را به نحوی لابه‌لای اثرش یعنی در لایه‌های زیرین و در ترکیب با عناصر دراماتیک پنهان کند.

دیویی :
791
کتابشناسی ملی :
۵۶۲۷۱۹۸
شابک :
9786001084522
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
216
کنگره :
‫‭PN۱۹۹۷

کتاب های مشابه بازنمایی یا وانموده