امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کاوشی در چیستی علوم انسانی مدرن

کتاب کاوشی در چیستی علوم انسانی مدرن اثر شهریار زرشناس‌می باشد و سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آن را منتشر کرده است.

کتاب حاضر در صدد است با بررسی خاستگاه، تاریخ و مبانی علوم انسانی کاستی های موجود در بنیادهای فلسفی آن را آشکار سازد.علوم انسانی سکاندار کشتی تفکر جامعه است که مسیر اندیشه ها را جهت دهی می کند و می تواند آبشخوری وحیانی با منبعی مادی داشته باشد. علوم انسانی موجود،میوه درخت تمدن جدید غرب است که در اومانیسم، تجربه گرایی،استغناب از وحی، لیبرالیسم و... ریشه دارد.از این رو می توان علوم انسانی را از مهم ترین ابزارهای تمدن غرب در جنگ نرم دانست.

مواجهه عالمانه و پرهیز از خصومت و شیفتگی به این علوم منوط به فهم بنیادها و خاستگاه علوم مذکور است.

گزیده کتاب کاوشی در چیستی علوم انسانی مدرن

هرگز فراموش نمی کنیم که سخنان حکیمانه و پیشگامانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تابستان سال ۱۳۸۸ درباره ماهیت علوم انسانی فضا و شرایط را برای تخت نمادانه در خصوص علوم انسانی اومانیی فراهم کرد و اگر به قبل از بیانات عالمانه رهبری سیطره استبدادی مشهورات مدرنیستی درباره علوم انستانی و سلطه جایزانه تکنوکرات های دست پرورده همین علوم انسانی و ساختار غیر معطف و متصلب و خلاقیت کل هماهنگ با مشهورات مدربستی دانشگاه ها و سایر نهادهای آموزشی - فرهنگی ما - متاسفانه در دانشگاه های ما در برخی موارد همین تکنوکرات بوروکرات های سکولار مدرنیست و عمدتاً لیبرالیست هند که در هیئت استاده علوم انسانی به ترویج اصول و مبانی جهان بینی اومانیسی می پردازند.

آن چنان خفقانی به وجود آورده بود که کمتر کسی توان و حرکت اظهار نظر حقیف طلبانه و خلاف آمد عادات در خصوص چینی علوم انسانی برآمده از غرب مدرن داشت. به هر حال خداوند حکیم را شکر می کنیم که رهبر ما را ولی ای فرزانه قرار داده است که رهنمودها و تدابیرتان همیشه راهگشا و دوران ساز و مشکل گشا و تکامل نحس بوده است.

شابک :
978-600-159-212-6
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
224
کنگره :
‬‭AZ۱۰۱
دیویی :
‏‫‬‭۰۰۱/۳
کتابشناسی ملی :
9316240

کتاب های مشابه کاوشی در چیستی علوم انسانی مدرن