نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عطر گل محمدی

کتاب عطر گل محمدی اثر داوود امیریان و ویراستاری مسعود آذرباد می باشد.این کتاب را نشر جمال منتشر کرده است.عطر گل محمدی داستان پیامبر(ص) است، با این تفاوت که از زاویه نگاه اصحاب پیامبر،برایمان روایت شده است.

داستان حمزه و ابوذر و سعد و جویبر و سلمان و علی! این که چگونه آن ها از نور پیامبر،روشنایی یافتند و به پیامبر در به سرانجام رساندن رسالتش کمک کردند. عطر گل محمدی داستان ناگفته های فراوانی است که تاکنون کسی به آن ها نپرداخته و بسیاری اش برای ما تازگی دارد.

گزیده کتاب عطر گل محمدی

یاسر نمی توانست از فکر سمیّه بیرون بیاید. به هر جا نگاه می کرد چهرهٔ نجیب و با محبّت او جلوی چشمانش می آمد. آرام و قرار از دست داده بود. می دانست نیمهٔ گمشدهٔ وجودش سمیّه است. گرچه برای پیدا کردن برادر گمشده اش از سرزمین و دیار خود دل کنده و به همراه دو برادرش در حال پرسش و جستجو به مکّه رسیده بود، ولی حالا می خواست به گمشدهٔ قلبش دست پیدا کند.

آن گمشده سمیّه بود! یاسر از قبیله «عَنَس » در سرزمین یَمَن به همراه دو برادرش مالک و حارث در جستجوی برادر گمشده اش به سرزمین حجاز و شهر مکّه رسیدند. برادر بزرگتر مدّت ها قبل به قصد تجارت همراه با کاروانی از یمن به سوی حجاز راهی شد. امّا دیگر خبری از او نیامد. یاسر و مالک و حارث پرسان پرسان به مکّه رسیدند.

جستجوشان بی فایده بود. هیچ اثر و خبری از برادر بزرگتر نبود. مالک و حارث با ناامیدی قصد بازگشت به خانه کردند. امّا یاسر نمی خواست برگردد. به برادرانش گفت: «به پدر و مادرمان قول داده ام همراه برادرمان برگردم! آن قدر می مانم و جستجو می کنم تا اثری از او پیدا کنم. » مالک و حارث بازگشتند. یاسر هم می خواست به سرزمین دیگری برود امّا با «ابوحُذیفه » بزرگ و رئیس قبیله بنی مخزوم آشنا شد.

ابوحذیفه مردی مهربان و مهمان نواز بود. یاسر شیفتهٔ اخلاق او شد. تصمیم گرفت مدّتی بماند و به او خدمت کند و پاسخ محبّت های او را بدهد. امّا هنوز چیزی نگذشته بود که به بیماری سختی دچار شد. در آن روزگار در مکّه، حکومت قبیله ای رایج بود. ا گر کسی تنها و بیگانه بود نمی توانست به زندگی ادامه بدهد. حالا یاسر نه تنها بیگانه و بی پشت و پناه بود بلکه بیمار شده و احتیاج به پرستاری و مداوا هم داشت. ابوحذیفه رسم جوان مردی را به جا آورد. به کنیز سیاه پوستش سمیّه دختر خیاط فرمان داد که از یاسر مراقبت و پرستاری کند؛ امّا نمی دانست با این دستور، نهال عشقی جاودانه و پاک را بنیان می نهد.

دیویی :
‏‫‭۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
9467102
شابک :
9789642024391
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
384
کنگره :
‭PIR۷۹۵۳

کتاب های مشابه عطر گل محمدی