امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سایبر سواری با کلاه ایمنی 

وقتی در فضایی هستی که هویت افراد آن مخفی است، آزادی هرچه بیشتر و مسئولیت‌پذیری در آن هرچه کمتر است، وقتی در دنیایی هستی که جایگاه‌های اجتماعی از میان برداشته می‌شود، فضای خصوصی در آن معنا ندارد . 

فضای مجازی خیلی بیشتر از فضای حقیقی زمینه دوری از اخلاق را دارد، چون انعطافش بیشتر، هزینه‌اش کمتر، در دسترس‌تر، با نظارت بیرونی کمتر و دارای هزاران دام شهوانی افزون‌تر است.

محمدحسین قدیری در کتاب سایبر سواری با کلاه ایمنی(اخلاق فضای مجازی) تلاش کرده است فرصت‌ها و آسیب‌های مهم و پیچیده اخلاقی در این فضا بیان کند. این کتاب توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

گزیده کتاب سایبر سواری با کلاه ایمنی

تعریف فضای مجازی

پرسش: منظور از فضای مجازی یا فضای سایبری چیست؟

پاسخ: سایبر برای توصیف یک شخصف یک شی، یک ایده یا فضایی است که مربوط به دنیای کار با کامپیوتر و تلفن همراه هوشمند و فضای متصل به اینترنت است.

واژه فضای سایبری را نخستین بار ویلیام گیبسون، نویسنده داستان علمی تخیلی، در کتاب نورومنسر در سال1984 به‌کار برده است. فضای سایبری به مجموعه‌هایی از ارتباطات درونی انسان‌ها از طریق کامپیوتر و مسائل مخابر اتی بدون در نظر گرفتن جغرافیای فیزیکی گفته می‌شود. یک سیستم آنلاین نمونه‌ای از فضای سایبر است که کاربران آن می‌توانند از طریق ایمیل و...با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. برخلاف فضای واقعی، در فضای سایبری به جابه‌جایی‌های فیزیکی نیازی نیست؛ کلیه اعمال فقط از طریق فشردن کلیدها یا حرکات موس صورت می‌گیرد. این عدم جابه‌جایی فیزیکی، محققان را واداشت که به مطالعه برخی شباهت‌های فضای سایبر با حالت‌های ناهوشیاری، به‌خصوص حالت‌های ذهنی‌ای که در رویاها طاهر می‌شوند، بپردازند. از این جهت به فضای سایبری، فضای مجازی هم می‌گویند.

صفحات کتاب :
132
کنگره :
2س4ق/HM851
دیویی :
303/4833
کتابشناسی ملی :
5094830
شابک :
7_314_159_600_978
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه سایبر سواری با کلاه ایمنی