امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سربازان فرمان ده

کتاب سربازان فرمان ده، اثر مهدی جمشیدی؛ با قلمی روان و جذاب کوشیده است به موضوع جنگ فرهنگی در وضعیت آتش به اختیار بپردازد.

افزون بر اینکه آتش به اختیار به عنوان فکر کانونی این اثر، برگرفته از آیت‌الله خامنه‌ای است، در بخش‌هایی از این پژوهش نیز به اندیشه‌هایی از ایشان که با این مفهوم ارتباط دارند، اشاره شده است.

این قبیل ارجاع‌ها و استنادها، همگی به صورت (نقل قول غیر مستقیم) هستند و نویسنده از طریق (بازنویسی ادبی و قلمی گفته‌های آیت‌الله خامنه‌ای)، کوشش کرده است که متن، همگون و یک‌دست شود.

گزیده کتاب سربازان فرمان ده

اولویت فرهنگی؛ رفع آسیب‌های اجتماعی از طریق تعمیق دیانت

اکنون جامعه‌ی ما گرفتار آسیب‌های اجتماعی مهمی است که قابل انکار و اغماض نیستند. دولت‌ها به دلایل گوناگون از این مهم غفلت کردند؛ به‌طوری‌که در طول سال‌های گذشته، اقدام عملی و عینی کلان و وسیع انجام نشده است. اگر این وضع ادامه یابد، آسیب‌های اجتماعی همچنان گسترش می‌یابند و ما دچار بحران اجتماعی می‌شویم.

بنابراین، چنانچه بخواهیم از میان انبوه مسئله‌ها و معضله‌ها، یک دسته را انتخاب کنیم، آن انتخاب، آسیب‌های اجتماعی خواهد بود. یک سنخ از راهکارهای زیربنایی و عمده برای رفع‌وحل آسیب‌های اجتماعی، راهکارهای فرهنگی است؛ به این معنی که مهار آسیب‌های اجتماعی از طریق ارتقا و تعمیق دیانت عمومی ممکن است. قاعده‌ی کلی این است که جامعه‌ی ما هر اندازه که از دین و ارزش‌های دینی فاصله گرفته، در آسیب‌های اجتماعی غوطه‌ور شده است. چنان‌که بزرگان اخلاق و عرفان گفته‌اند اگر رابطه‌ی ما با خدای متعال اصلاح شود، اموِر فرد و جامعه نیز به سامان خواهد شد.. .

سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
201
کنگره :
GN۳۶۶‏‫‬‮‭
دیویی :
۳۰۳/۴۸۲۵۵
کتابشناسی ملی :
۸۴۶۹۷۳۸
شابک :
‫‬‭978-600-159-378-9

کتاب های مشابه سربازان فرمان ده