امتیاز
5 / 3.7
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
167,000
14%
143,620

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب خال سیاه عربی، با قلم زیبا و روان حامد عسکری به نگارش در آمده است و توسط انتشارات امیر کبیر به چاپ رسیده و در دسترس عموم قرار گرفته است.

معرفی کتاب خال سیاه عربی

کتاب خال سیاه عربی کتابی متمایز، با قلم حامد عسکری، سراینده و کاتب ماهر امروزی که یادبودی از زیارت خویش را به نگارش درآورده است.
کتاب خال سیاه عربی، با زبانی شیوا در عرصه ی خداشناسی می باشد که با شیوه ای دل انگیز و با بهره گرفتن از واژگانی جدید، هر مخاطبی را شیفته ی خویش می کند.

خلاصه کتاب خال سیاه عربی

کتاب خال سیاه عربی یادبودی از زیارت به خانه ی خدا است. یادبودی خاص، که شروعی به یاد ماندنی دارد. حامد عسکری با بینشی قوی مخاطب را به اعماق تاریخ می برد، تا دورانی که تفکرات بچگانه از پروردگار و خانه خدا را به نمایش بگذارد و برای سیاحت و زیارت مجهز کند.
وی در آغاز کتاب خال سیاه عربی به این اشاره دارد. «پروردگار بچگی هایم پیش از آن آموزشگاه نفرین شده خالقی بود که مامانم فهمانده بود. و به لطافت تشریح می کند که چطوری آموزگار معارف اسلامی آن پروردگاری که در ذهن ساخته بودم را به خالقی دست نیافتنی و بیگانه تبدیل کرد.
این کتاب به موضوعات با ارزشی نظیر آگاهی از پروردگار، آموزه های زندگانی، واکنش ها و بینش های معارف می پردازد.
نویسنده با استفاده از تشبیه هایی دل انگیز، برای فهماندن اعتقاد و حس خویش بهره گرفته تا بر مخاطب خود اثر بگذارد و آنان را به تصور شرایط وا دارد.

برشی از متن کتاب

باید دوباره بنویسم. گزگز سر انگشت هایم اذیتم می کند. شب پرسه های توی اینترنت، گاهی هم برکت دار حاج حیدر است. پیام داده خط و خبر بگیرد. او هم مدینه است. آدم ممکن است کسانی را که باهاشان خندیده فراموش کند. اما کسانی را که باهاشان گریسته، هرگز! من با حاج حیدر پیاله پیاله اشک ریخته ام، کربلا، بین الحرمین، مشهد، قم و شاه عبدالعظیم. یکی روضه نوای بیت المقدس بخواند، دیگر مکان مقدسی نیست که صفا نکرده باشیم.
قرار چفت می کنیم، پنج ونیم صبح دم در بقیع، فردا صبحش هشت دقیقه با تأخیر می رسم. نرسیده. همه دل خوشی ام این است که دیروز نشد بروم بقیع. امروز صبح با حیدر می روم. هم روضه می شنوم. هم توی غربت بقیع. کس و کار دارم.
دیر کرده، تلفنم اینترنت ندارد که بیدارش کنم. نیم ساعت دیگر در بقیع را می بندند. بی بی می گفت بی خبری بدتر از خبر بد است. ترسد حریفت می شود.
چهار مرد بوشهری توی دلم دمام می زنند. بالاخره از دور پدیدار می شود. می رویم توی بقیع. دستم توی دستش است. بغض دارد خفه مان می کند.
می گویم (ملاقات در بهشت؟) می گوید: (ها به خدا؟)
به روی هم نمی آوریم، داریم از غم منفجر می شویم. قبر چهار امام را می بینیم. حیدر می گوید: (از چه می ترسند؟ ما فقط می خواهیم گریه کنیم! مگر نمی گویند. مرده اند؟ کاری از دستشان برنمی آید؟ خب بگذارند اشک بریزیم.)
جوابش را نمی دهم؛ ولی توی ذهنم.. .

قیمت کتاب خال سیاه عربی

با مراجعه به سایت و یا نرم افزار فراکتاب می توانید از قیمت کتاب خال سیاه عربی اطلاع پیدا کنید و نسبت به خرید آن اقدام کنید. 

نقد کتاب خال سیاه عربی

کتاب خال سیاه عربی را می توان یکی از بهترین کارهای حامد عسکری که بیشتر با شعرهایش شناخته شده، دانست. حامد عسگری که واقعه تلخ زلزله بم را در خاطراتش دارد و بسیاری از عزیزان و نزدیکانش را دز این زلزله از دست داده، در تمامی صفحات کتاب بوی مادر را منتشر کرده است و در لابه لای آن می شود این درد را حس کرد و پی به وجود خدا برد که در هر حالی و هر زمانی در کنار ماست و با ماست. کتاب خال سیاه عربی، کتابی زیبا با قلمی روان که توانسته رضایت خوانندگان خود را بدست آورد.

خرید کتاب خال سیاه عربی

خرید نسخه کتاب خال سیاه عربی را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری نمایید. پس از خرید، کتاب برای شما ارسال خواهد شد.

خرید کتاب خال سیاه عربی

مشخصات کتاب خال سیاه عربی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: امیرکبیر
نویسنده: حامد عسکری
تعداد صفحه: 237
موضوع: داستان ایرانی، داستان کوتاه، سفرنامه
قالب: چاپی

 

صفحات کتاب :
237
کنگره :
‏‫‬‭PIR8151
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
9089613
شابک :
‫‭‭‭978-964-002113-2
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه خال سیاه عربی