امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرورش فرزند

کتاب پرورش فرزند، مقایسه روان‌شناسی غربی و اسلامی به کوشش «سیدمحمد شفیعی مازندرانی» و «حسین کریمیان» تدوین و تألیف شده است و انتشارات جمکران این کتاب را به چاپ رسانده است.

مؤلفان بنابر آنچه در مقدمه آمده است: «سعی کرده‌اند که علاوه بر بیان دیدگاه‌ها و نظریات متخصصان روان‌شناسی جدید به «روان‌شناسی تحولی در اسلام» بپردازند که با «رشد کودک، نوجوان و جوان» ارتباط دارد.

روان‌شناسی رشد که با نام‌های «روان‌شناسی تحولی» و «روان‌شناسی ژنتیک» هم شناخته می‌شود، شاخه‌ای از علم روان‌شناسی است که تغییر و تحولات فرد را در طول زندگی بررسی می‌کند. این شاخه از روان‌شناسی از رشته‌هایی همچون جامعه‌شناسی، زیست‌شناسی، تعلیم‌وتربیت و پزشکی بهره می‌گیرد. روان‌شناسی رشد بر کودکی و نوجوانی تأکید بیشتری دارد.

گزیده کتاب پرورش فرزند

همایش علما در حضور امام هشتم علیه السلام
مأمون در مناظر های که در میان علما در محضر امام هشتم(ع) ترتیب داد، این سؤال را مطرح کرد: «ما أعْظَم الکَبائِر؛ خطرنا کترین گناه کبیره چیست؟ » نماینده علمای حاضر با توجه به جمع‌بندی دیدگاه‌های علما پاسخ داد : «إنّ اَعْظَمَ اْلکَبائِرَ وَ مَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَلِدًا فِیهَا »، بدون تردید سخت ترین گناه کبیره آدم‌کشی است؛ زیرا خداوند متعال در قرآن فرمود: «هر کس انسان مؤمنی را بکشد، کیفرش حبس دائم در جهنم است ».

صدای تحسین حضار جلسه را فراگرفت. مأمون به امام هشتم(ع) نگریست و پرسید: نظر شما چیست؟ امام(ع) فرمود: اینان نظر دادند. مأمون گفت: می‌خواهم نظر شما را بدانم. امام هشتم(ع) فرمود: أَعْظَمُ مِنَ الْقَتْلِ إِثْماً وَ أَقْبَحُ مِنْهُ بَلَءً الزِّنَا لَِنَّ الْقَاتِلَ لَمْ یُفْسدْ بضَرْب اْلمَقْتُولِ غَیْرَُه و ل بعْدَُه فَسَادًا و الزَّانِی قَدْ أَفْسَدَ النَّسْلَ إَِلی یَْومِ اْلقِیَامَةِ؛ از دیدگاه من، بالاتر از قتل و زشت‌تر از آن، زناکاری است؛ زیرا آدم قاتل جز مقتول، کسی را به قتل نرسانده است؛ ولی زانی(زناکار) نسلی را تا قیامت فاسد و منحرف کرده است.

صفحات کتاب :
298
کنگره :
‏‫‬‮‭BP۲۵۳/۴‏‫‬‮‭/ش۷پ۴ ۱۳۹۸
دیویی :
‏‫‬‮‭۲۹۷/۶۴۴
کتابشناسی ملی :
5321457
شابک :
‫‬‭9789649736020
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه پرورش فرزند