امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پول در نگاه اقتصاد و فقه

کتاب پول در نگاه اقتصاد و فقه اثر جمعی از نویسندگان یکی از کتاب‌های حوزه اقتصاد سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است که برای متخصصان و پزوهشگران این حوزه به چاپ رسیده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی لزوم تحقیقات دقیق و منسجم و نظریه‌پروری و نوآوری در زیرساخت‌های اندیشه‌ی دینی و نظامات اجتماعی مبنی بر آن احساس می‌شد و از طرفی آسیب‌شناسی در حوزه‌ فرهنگ ملّی و باورهای رایج دینی، به منظور زدودن پیرایه‌های موهوم از ساحت مقدس دین و تبیین و عرضه‌ صحیح اندیشه‌های دینی و همچنین صیانت از هویت فرهنگی و سلامت فکری اقشار تحصیل‌کرده و نسل جوان کشور نیز یکی دیگر از ضرورت‌ها بود.

گزیده کتاب پول در نگاه اقتصاد و فقه

بعد از پیدایش انقلاب اسلامی و تحقق حکومت دینی در ایران اسلام اولاً و حکومت دینی ثانیاً در معرض یک سلسله سؤال‌ها و شبهات قرار گرفت که بعضی از آن‌ها نوپیدا بود و پیشتر این سنخ مسائل مطرح نبود. این مسائل و سؤالات و استفهامات غالباً در محیط‌های علمی دانشگاه‌ها و برای طیف تحصیل کرده و دانشجویان مطرح می شد.

فقدان مراجع صالح و مؤسسات ،کافی، منشأ تشکیل پژوهشگاه گردید تا در حوزه مباحث فکری فلسفی و کلامی و مسائل نظری اجتماعی اسلام در حوزه سیاست ،اقتصاد ،حقوق یک سلسله کارهای تحقیقی اساسی و منطبق با نیازها و تقاضاها صورت پذیرد، و شبهات و احیاناً استفهاماتی که در حوزه دین پژوهی مطرح می شود، بررسی و پاسخ آن‌ها تدوین گردد.

صفحات کتاب :
92
کنگره :
HG۲۲۱‭/پ‌۹
دیویی :
۳۳۲/۴
کتابشناسی ملی :
77-122م
شابک :
964-03-3719-6
سال نشر :
1375

کتاب های مشابه پول در نگاه اقتصاد و فقه