نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تسلط بر سرنوشت

کتاب تسلط بر سرنوشت، اثر کریستین دی و لارسون می باشد که توسط انتشارات متخصصان منتشر شده است. به‌قدری قوی و قدرتمند باشید که هیچ‌ کس و هیچ‌ چیز قادر به برهم‌زدن آرامش شما نباشد. به هر کس که می‌رسید، از شادکامی و سلامتی، آرامش و سعادت سخن بگویید. به جنبۀ خوش‌آیند هر چیز نگاه کنید.

فقط به بهترین‌ها فکر کنید، فقط به خاطر بهترین‌ها کار کنید و فقط در انتظار بهترین‌ها باشید. با دیدن و شنیدن موفقیت دیگران به همان اندازه شاد و خوشحال باشید که از موفقیت خود شاد و مسرور می‌شوید. اشتباهات گذشته‌ را فراموش کنید و با عزم راسخ به سوی دستاوردهای عظیم آینده بروید. به هر کس که می‌رسید، لبخند بزنید. برای اصلاح خود به‌قدری وقت صرف کنید که وقتی برای انتقاد از دیگران نداشته باشید. در مقابل ترس و دلهره همچون کوه باشید.

کتاب تسلط بر سرنوشت، به موضوعات خودشناسی می‌پردازد و اینکه انسان چگونه باید بتواند تعیین‌کننده‌‌ی شرایط، رویدادها و محیط‌ها باشد، و از آن‌جایی‌ که انسان می‌تواند خود و اعمالش را تغییر بدهد؛ بنابراین قادر به تعیین تقدیر خود هم خواهد بود.

گزیده کتاب تسلط بر سرنوشت

بخش هشتم: چهار قسمت سرنوشت

هر فردی خود را در یک محیط خاص، در یک وضعیت جسمی خاص، در حالالات روحی خاص با توانایی‌ها و فرصت‌های خاص و با موانع و محدودیت‌های خاص می‌یابد. در ارتباط با دیگران، انسان دنیای خودش را پیدا می‌کند و این جهان را تقدیر خودش می‌داند، اما علت این‌ها چیست؟

او می‌داند که مسئول برخی از این اتفاقات است، اما کاملاً مطمئن است که مسئولیت همۀ آن‌ها را بر عهده ندارد. اما چه کسی مسئول است؟ او می‌خواهد بداند که چگونه باید شرایط نامطلوب را از بین ببرد و شرایط را به نحو مطلوب خود تغییر دهد.

وقتی تقدیر را تجزیه و تحلیل می‌کنیم، درمی‌یابیم که چهار بخش متمایز دارد، که هر کدام از آن‌ها دارای علت خاص خودشان هستند. اولین مورد ایجاد طبیعتی است که انسان به صورت داوطلبانه وارد آن می‌شود. دومین بخش نژاد است که انسان آن را می‌پذیرد؛ سومین مورد شامل افراد خاصی است که انسان ارتباط نزدیکی با آن‌ها دارد و چهارمین مورد شکل‌گیری خود فرد است.

صفحات کتاب :
88
کنگره :
‫‭BF۶۳۹
دیویی :
۲۸۹/۹۸
کتابشناسی ملی :
۹۵۶۴۶۰۵
شابک :
978-622-292-081-4
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه تسلط بر سرنوشت