نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تروریسم غربی

کتاب تروریسم غربی اثر روژه گارودی اندیشمند، نویسنده و سیاست‌مدار معاصر فرانسوی، توسط احمد نخستین و جعفر یاره به زبان فارسی ترجمه و به همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی چاپ و منتشر شده است. بررسی عوامل پیدایش تفکر و دیدگاه مذهبی، فلسفی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی غرب در جهان امروزی موضوع اصلی این کتاب است.

پول‌پرستی و نظام سرمایه‌داری غرب در حال نابود‌کردن ریشه‌های اخلاقی و انسانی بشریت است که دلیل اصلی آن را باید در دیدگاه‌های غرب و در زمینه‌های مختلف جست‌وجو کرد. پروفسور گارودی پس از سال‌ها تحقیق و تفحص در مسائل دینی، سیاسی و فرهنگی ادیان و اقوام مختلف، از فلسفه چین باستان تا فلسفه هند و ایران، و نیز بررسی تفکر و فلسفه یونان و روم باستان، به این نتیجه رسید که غرب، محصول یک حادثه بوده و تغذیه از منابع و دستاوردهای سایر اقوام و ملل دنیا از راه استعمار و استثمار آن‌ ها تیشه به ریشه بشریت زده و در حال سوق‌دادن دنیا به ورطه نابودی است.

او معتقد است غرب برای رسیدن به اهداف خود از هر وسیله‌ای، حتی تروریسم، بهره می‌برد. به‌نظر گارودی، تنها راه نجات انسان بازگشت به تفکرات ناب انسانی و تعالیم اصیل دینی است. انسان مجبور است به شیوه‌های غلط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی غرب پایان دهد تا راه رستگاری را بازیابد. بررسی عوامل پیدایش تفکر و دیدگاه مذهبی، فلسفی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی غرب در جهان امروزی موضوع اصلی کتاب تروریسم غربی است.

گزیده کتاب تروریسم غربی

برای درک شدت وحشی‌گری این نظام، کافی است یادآوری کنیم که پس از پنج قرن استعمار، در سال 1994، چهل درصد منابع طبیعی جهان را بیست درصد از جمعیت آن مصرف و کنترل می‌کرد. همین امر باعث مرگ سالانه سی میلیون نفر در کشورهای غربی بر اثر گرسنگی و سوءتغذیه می‌شود.

اگر انسان‌ها به تعالی فکر نکنند و فقط در اندیشه ارضای خواست‌های فردی خود باشند، آزادی دروغین و بی‌ارزش کنونی نتیجه‌ای جز نابودی ضعفا توسط اقویا و برافروخته شدن شعله جنگ میان ملت‌ها نخواهد داشت.

سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
470
کنگره :
‏‫‭CB۲۴۵‭‮‬‏‫‭/گ۲ت۴ ۱۳۹۳‭‭‭‮‬
دیویی :
‏‫‭۹۰۹/۰۹۸۲۱‭‮‬
کتابشناسی ملی :
3467752
شابک :
978-600-108-274-0

کتاب های مشابه تروریسم غربی