امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بازخوانی علل وقوع انقلاب اسلامی در سپهر نظریه پردازی ها 

کتاب بازخوانی علل وقوع انقلاب اسلامی در سپهر نظریه پردازی ها اثر مصطفی ملکوتیان می باشد و سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آن را منتشر کرده است.

کتاب با مباحثی مقدماتی از جمله بیان ویژگی ها و انواع انقلاب، سوال ها و فرضیه های پژوهش، واژگان کلیدی و بررسی پیشینه تحقیق آغاز شده و سپس در فصلی به بیان آسیب شناسی دیدگاه های نویسندگان غربی و غرب محور درباره علل وقوع انقلاب اسلامی می پردازد؛ و آن گاه طی هشت فصل وارد بحث رهیافت ها و برداشت های گوناگونی که نویسندگان در بررسی علل وقوع انقلاب اسلامی مورد توجه قرار داده اند، می گردد و در پایان به نتیجه گیری ختم می شود.

این پژوهش که رهیافت های جامعه شناختی، سیاسی، اقتصادی و روان شناختی را در تحلیل علل وقوع انقلاب اسلامی ناتوان می داند؛ به دلیل این که نقش مجموعه عوامل فرهنگی را نقشی قاطع و کلیدی دانسته و در عین حال به نقش عوامل مختلف جامعه شناختی، سیاسی، اقتصادی و روان شناختی نیز اشاره دارد، سخنی جدید و نوآوری محسوب می شود.

گزیده کتاب بازخوانی علل وقوع انقلاب اسلامی در سپهر نظریه پردازی ها 

واژه انقلاب تا کنون با کاربردهای گوناگونی مانند انقلاب صنعتی، انقلاب سبز، انقلاب در ارتباطات، انقلاب سیاسی و اجتماعی و غیره همراه بوده است. در این جا ما با انقلاب های مرتبط با جوامع انسانی مواجهیم.

انقلاب پدیده ای است دارای پیشینه و قدمت تاریخی؛ به گونه ای که وقوع پیدایی آن در تاریخ کشورها و تمدن های باستانی، واضح و آشکار است. آثار و نوشته های به جای مانده از دوره های باستانی، مانند تاریخ هرودوت، جمهور افلاطون و سیاست ارسطو و پژوهش های معاصر - مانند نوشته پیتریم سوروکین تحت عنوان نوسانات اغتشاشات داخلی که با بررسی تاریخ کشورهای باستانی و جدید اروپایی تا دهه ۱۹۳۰ به وقوع تعداد تقریبی ۱۶۲۲ مورد اغتشاش بزرگ با انقلاب در این کشورها اشاره دارد - این واقعیت را نشان می دهند.

صفحات کتاب :
256
کنگره :
‏‫‬‭DSR۱۵۵۱‏‭/م۷ب۲ ۱۳۸۶
دیویی :
‏‫‬‭۹۵۵/۰۸۳
کتابشناسی ملی :
1167343
شابک :
978-964-2982-20-2
سال نشر :
1386

کتاب های مشابه بازخوانی علل وقوع انقلاب اسلامی در سپهر نظریه پردازی ها