امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شناخت اختلالات یادگیری

کتاب شناخت اختلالات یادگیری، اثر شهربانو کریمی‌‌ امام‌‎وردی‌خان؛ به بررسی و ارائه‌ی راه‌حل‌ها برای رفع اختلالات پیش آمده می‌پردازد.

اختلال یادگیری به‌ معنی‌ اختلال در یک یا چند فرایند پایه روان‌شناختی است که درک و فهم یا استفاده از زبان گفتاری یا نوشتاری‌ را‌ در برمی‌گیرد و به صورت نقص در توانایی گوش دادن، فکر کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، املاء یا انجام محاسبات ریاضی‌ ظاهر‌ می‌شود.

اگر دنبال راه‌حل‌هایی برای رفع اختلالات یادگیری فرزندتان هستید، کتاب شناخت اختلالات یادگیری گزینه‌ای مناسب برای مطالعه می‌باشد.

گزیده کتاب شناخت اختلالات یادگیری

ج) محیط اجتماعی 
روابط اجتماعی کودک با دوستان و گروه‌های اجتماعی دیگر نوع رشد اجتماعی، شناختی و عاطفی او را تعیین می‌کند. اگر این رابطه خوشایند و موفقیت‌آمیز باشد احساس رضایت و اعتماد به‌ نفس و اگر نا‌موفق باشد حالت ملال‌آوری به وجود می‌آورد. عدم موفقیت در روابط اجتماعی ممکن است به علت اشکال در ایجاد روابط یا نداشتن مهارت‌های اجتماعی لازم باشد.

معمولا کودکان با نارسایی ویژه در یادگیری آگاهی ندارند که هر رفتار معین آن‌ها از طرف دیگران چگونه تلقی می‌شود و از همساز کردن خود با نظر‌ گاه‌های دیگران ناتوان هستند و چون نیازهای دیگران در نظر گرفته نمی‌شود احتمال به وجود آمدن روابط مناسب با دیگران کاهش می‌یابد و در نتیجه همین تجربیات اجتماعی ناخوشایند ممکن است یادگیری آنان را تحت تأثیر قرار دهد. اعتقاد بر این است که همان ویژگی‌هایی که نارسایی درسی را به وجود می‌آورد نارسایی‌های اجتماعی را نیز ایجاد نماید.

صفحات کتاب :
‫۱۳۸
کنگره :
‫‭LC۴۷۰۴
دیویی :
‫‭۳۷۱/۹
کتابشناسی ملی :
۹۶۱۳۳۶۰
شابک :
978-622-8091-61-7
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه شناخت اختلالات یادگیری