نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ان‍دی‍ش‍ه‌ه‍ای‌ اق‍ت‍ص‍ادی‌ اب‍ن‌خ‍ل‍دون‌

کتاب ان‍دی‍ش‍ه‌ه‍ای‌ اق‍ت‍ص‍ادی‌ اب‍ن‌خ‍ل‍دون‌ نوشته نص‍رال‍ل‍ه‌ خ‍ل‍ی‍ل‍ی‌ ت‍ی‍رت‍اشی می‌باشد و انتشارات سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ رسانده است.

مطالعه این کتاب برای اقتصاددانان مسلمان لازم است؛ زیرا حس اعتماد به نفس را در آن‌ها تقویت می‌کند و باور می‌کنند که اقتصاددان مسلمان نیز می‌تواند بر اساس بینش ها و ارزش‌های اسلام با روشی منطقی به تحلیل وقایع اقتصادی بپردازد.

همچنین اندیشه‌های او پشتوانه علمی عظیمی است برای پژوهشگران اقتصاد اسلامی از این رو، گروه اقتصاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از اندیشه های اقتصادی ابن خلدون نوشته محقق ارجمند آقای خلیلی تیرتاشی استقبال کرد. ایشان از تحصیلات عالی حوزوی و دانشگاهی برخوردارند و با دقت و بردباری به تحقیق در این باره پرداخته اند.

گزیده کتاب ان‍دی‍ش‍ه‌ه‍ای‌ اق‍ت‍ص‍ادی‌ اب‍ن‌خ‍ل‍دون‌

ضرورت طرح اندیشه های اقتصادی اندیشوران مسلمان

در چند قرن اخیر علل و عواملی سبب شد که نظریه های اقتصادی دانشمندان مسلمان مورد بی مهری قرار گیرد و پاره ای از میراث سترگ اسلامی به بوته فراموشی سپرده شود؛ اما در روزگار ما پیروزی انقلاب اسلامی تحولات شگرفی به وجود آورد؛ از جمله باعث شد موضوعاتی که زمانی کهنه و فراموش شده تلقی می‌شد به محور بحث تبدیل شود و به همت دانشوران مسلمان که با پشتوانه کتاب و سنت در فضای فرهنگ و تمدن اسلامی رشد و نمو کرده اند بیش از پیش در مدار توجه قرار گیرد.

صفحات کتاب :
243
کنگره :
‏‫D۱۶/۷ ‭/‮الف‬۲‏‫‬‮‭خ۸ ۱۳۸۰
دیویی :
‏‫‭‭۹۰۱
کتابشناسی ملی :
80-12172م
شابک :
964-7329-50-4
سال نشر :
1380

کتاب های مشابه اندیشه های اقتصادی ابن خلدون