کتاب لقاح برون‌تنی و شرایط آزمایشگاهی مربوط به آن pdf

مروری بر لقاح آزمایشگاهی (IVF)

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب لقاح برون‌ تنی و شرایط آزمایشگاهی مربوط به آن 

کتاب لقاح برون‌تنی و شرایط آزمایشگاهی مربوط به آن، نوشته علی گلچین  و صبا احمدی می‌باشد که در انتشارات ایلک آی به چاپ رسیده و روانه بازار کتاب شده است.

منظور از آی وی اف (IVF)، لقاح برون‌تنی یا لقاح آزمایشگاهی یا لقاح مصنوعی است که در ابتدا به همه روش‌های کمک‌باروری اطلاق می‌شد، اما با گذشت زمان به یک روش کمک‌باروری خاص اطلاق شد. در این روش، تخمک از خانم و اسپرم از آقا گرفته می‌شود و این گامت‌ها در محیط کشت آزمایشگاهی که مشابه محیط رحم طراحی شده است، کنار یکدیگر قرار داده می‌شوند تا اسپرم تخمک را بارور کند و در مرحله بعد جنین پس از سه تا پنج روز کشت به داخل رحم خانم منتقل می‌شود. این روش در مواردی همچون تعداد اندک اسپرم، اندومتریوز متوسط و شدید، انسداد لوله‌های فالوپ، اختلالات تخمک‌گذاری و احتمال انتقال بیماری یا ناهنجاری ژنتیکی به جنین کاربرد دارد.

هدف از تألیف کتاب لقاح برون‌تنی و شرایط آزمایشگاهی مربوط به آن، افزایش اطلاعات عمومی و علمی محققان و علاقه مندان به حوزه تولیدمثل و باروری است که می­‌تواند مورد استفاده دانشجویان رشته‌های پزشکی، دامپزشکی، زیست‌شناسی، بافت‌شناسی، جنین­‌شناسی، علوم آزمایشگاهی و رشته‌های مرتبط با تولیدمثل و نیز کارشناسان آزمایشگاه­‌ها را قرار گیرد. داشتن اطلاعات مفید در زمینه لقاح آزمایشگاهی و توان پاسخ‌گویی به سوالات افراد سطح جامعه و بخصوص زوجین درگیر با مسئله ناباروری، طیف کارشناسان علمی را ملزم به داشتن اطلاعات مفید در این زمینه می­‌کند و داشتن این سطح از اطلاعات متخصصین و دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی و دامپزشکی مورد انتظار است.

در کتاب لقاح برون‌تنی و شرایط آزمایشگاهی مربوط به آن، سعی شده از منابع علمی معتبر استفاده گردد و  مطالب با بیانی ساده و روان درخور اهمیت موضوع ارائه گردد. کتاب حاضر مشتمل بر 5 فصل است که ضمن ارائه تعاریفی از روش­‌های بارورسازی آزمایشگاهی، به شرح شرایط و عوامل دخیل در انجام لقاح آزمایشگاهی در انسان و حیوانات آزمایشگاهی و مزرعه‌ای می­‌پردازد.

گزیده کتاب لقاح برون‌ تنی و شرایط آزمایشگاهی مربوط به آن 

رویان می‌تواند بعد از جمع‌آوری برای فناوری‌های دیگر همچون انتقال جنین، انتقال ژن، تقسیم جنین، کپی‌سازی، اختلاط چند جنین، انجماد جنین، تشخیص جنسی و جداسازی اسپرم‌های X و Y و دیگر مطالعات جنین‌شناسی مورد استفاده قرار گیرد. کاربرد IVF در دامپروری بیشتر به منظور اصلاح نژاد، پژوهش‌های بیولوژیک و انتقال ژن می‌باشد. از آنجایی که سلول‌های حاصل از لقاح آزمایشگاهی در مراحل اولیه توانایی تکثیر و تمایز بالایی دارند، در مطالعات بر روی سلول‌های بنیادی تمام توان جنینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

صفحات کتاب :
95
کنگره :
‏‫‬‭RG۱۳۵‏‫‬‮‭/گ۸ل۷ ۱۳۹۴
دیویی :
‏‫‬‭۶۱۸/۱۷۸۰۵۹
کتابشناسی ملی :
4043528
شابک :
978-600-95678-3-6‬
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه لقاح برون‌تنی و شرایط آزمایشگاهی مربوط به آن