امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از این رو تا آن رو

کتاب از این رو تا آن رو اثر هادی ارشادحسینی است که در انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است و کمک می‌کند افراد کم‌رویی را کنار بگذارند.

خجالتی بودن (Shyness) یا کمرویی نوعی احساس دلهره یا آزاردهنده‌ای است که برخی افراد به طور مداوم هنگام نزدیک شدن به افراد دیگر احساس می‌کنند. در حقیقت، کمرویی پاسخی به ترس است که اگر بیش از حد تجربه شود، می‌تواند نشانه‌ای از اضطراب اجتماعی یا فوبیا اجتماعی باشد.

تحقیقات علمی نشان می‌دهد که کمرویی ۳۰ درصد به دلیل ژن‌ها و ۷۰ درصد به دلیل واکنش ما به محیط است. با این حال، به عنوان یک بزرگسال، اگر احساس می‌کنید کمرویی شما پیشرفت شما را در زندگی یا شغل محدود می‌کند، می‌توانید یاد بگیرید که بر آن غلبه کند.

در یک پژوهش میدانی نتایج جالبی به دست آمد: افراد کم‌رو، ناسازگاری‌های بیشتری را در خانواده تجربه می‌کنند، ارتباط مؤثر کمتری دارند، رابطه کمتری با خویشان، همسر و دوستانشان دارند. اینها فقط گوشه‌ای از آسیب‌های کم‌رویی در خانواده و جامعه است. کسی تردیدی ندارد که کم‌رویی امری ناهنجار است و باید با آن مقابله کرد.

نویسنده در کتاب از این رو تا آن رو، ضمن معرفی کامل کم‌رویی و بیان علائم و ویژگی های  آن، به بررسی پیامدها و عوامل آن پرداخته و در پایان، راهکارهای مقابله با کم‌رویی را با استفاده از منابع اسلامی و روان‌شناختی، به‌خوبی ارائه داده است.

گزیده کتاب از این رو تا آن رو

طبق نظر متخصصان، کم‌رویی یکی از جدی‌ترین مسائلی است که از همان دوران اولیه رشد، می‌توان آن را مشاهده کرد. این مسئله می‌تواند به ایجاد مشکلاتی در زمینه‌های مختلف مانند کاهش اعتماد به نفس، احساس کم‌ارزشی، احساس گناه، مشکلات ارتباطی، ضعف مهارت‌های اجتماعی، مسائل شغلی و تحصیلی و غیره منتهی شود؛ هرچند یک فرد کم‌رو ممکن است به ظاهر هیچ‌گونه ناراحتی برای اطرافیان به‌‌ویژه معلمان و والدین ایجاد نکند؛ ولی به سبب رنج ناشی از احساس ناامنی و بی‌کفایتی در خود، یکی از ناشادترین افراد خواهد بود که پیوسته به دنیای درون خود پناه می‌برد.

از دیدگاه روان‌شناسی، کم‌رویی برچسبی است که خود فرد به خودش می‌زند؛ یعنی اگر فرد معتقد باشد کم‌رو است، حتماً همان‌گونه عمل خواهد کرد؛ در نتیجه، روان‌شناسان رفتار حاکی از کم‌رویی را غیرسالم و ناشی از نبود بعضی از مهارت‌های زندگی، از جمله ابراز وجود می‌دانند.

صفحات کتاب :
97
کنگره :
‏‫BF۵۷۵‭‬ ‭/خ۳‏‫‬‮‭‬‮‭‭‮الف‬۴ 1395
دیویی :
‏‫‬‮‭‬‮‭‭۱۵۵/۲۳۲
کتابشناسی ملی :
4534076
شابک :
978-600-159-252-2
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه از این رو تا آن رو