نظر شما چیست؟

معرفی کتاب الهیات جنسیتی

کتاب الهیات جنسیتی نوشته زهرا امین‌مجد می‌باشد و انتشارات سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی این کتاب را به چاپ رسانده است. در این کتاب دانش الهیات جـنسیتی اسلامی را معرفی و سیمای کلان آن را صورت‌بندی و ترسیم کرده است.

این کتاب مطالب خود را از موضوع ماهیت الهیات و کلام اسلامی آغاز کرده و سپس درمورد موضوع اصلی سخن گفته است. این اثر برخی از گزاره‌های دینی در حوزهٔ مباحث جنسیتی را تبیین کرده است.

گزیده کتاب الهیات جنسیتی

تعریف علم کلام

گذشته از کسانی که کلام را علم و دانش ندانسته آن را یک نظام یا مکتب فکری تلقی می‌کنند سایر اندیشمندان از اصطلاح کلام، دانش متکفل بحث از معارف و معلومات اعتقادی دین را اراده می‌نمایند این افراد کلام را به آن جهت یک علم می‌دانند که ویژگی‌های مورد توافق از علم را داراست؛ به عنوان مثال موضوع یا روش وحدت بخشی در میان گزاره‌های آن وجود دارد و نیز با وجود مشارب گوناگون موجود در آن دارای هویتی واحد است.

در میان علمای اسلامی تعاریف گوناگونی از علم کلام وجود دارد، اما در واقع ناظر به یک حقیقت خارجی بحث کرده نسبت به آن وفاق دارند. همان طور که علمای اهل سنت کلام را علم متصدی دفاع از عقاید دینی می‌دانند، متکلمان شیعه نیز این علم را متکفل اثبات عقاید دینی و دفاع از آن قلمداد می‌کنند.

صفحات کتاب :
156
کنگره :
‏‫BL۶۵‭‬ ‭/ج۸۵‏‫‭‮الف‬۸ ۱۳۹۵
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۱/۱۷۸۳۵۷
کتابشناسی ملی :
4400910
شابک :
‏‫‭978-600-108-361-7
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه الهیات جنسیتی