امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
65,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اصل‌گرایی

کتاب اصل‌گرایی، اثر گرگ مک کیون؛ در بیست فصل به نگارش درآمده است و می‌آموزد که چگونه به مهارت انتخاب و معاوضه رسید.

این کتاب حاوی یک استراتژی مدیریت زمان یا یک تکنیک بهره‌وری نیست، بلکه یک نظم و انضباط سیستماتیک است برای تشخیص آنچه کاملا ضروری می‌باشد. مطالعه کتاب اصل‌گرایی را به دوستداران حوزه مدیریت پیشنهاد می‌شود.

گزیده کتاب اصل‌گرایی

جرئت کن
قدرت یک «نه» برازنده
«شجاعت، موهبتی است که تحت فشار به دست می آید»
 _ ارنست همینگوی
یک «نه» درست و به‌موقع گفته‌شده می‌تواند مسیر تاریخ را تغییر دهد. یکی از مهم‌ترین این نه‌ها، واکنش بی‌سر و صدا و مقاومت‌آمیز رزا پارکز  است که بدون توجه به باور غلط عموم مردم، از صندلی خود در اتوبوس منطقه مونتگمری بلند نشد و «نه» قاطعانه او که درست در زمان مناسب گفته شده بود، به نیرویی تبدیل شد که جنبش حقوق شهروندی را بنا نهاد.

پارکز می‌گوید: «وقتی راننده اتوبوس مرا دید که هنوز روی صندلی بخش سفیدپوستان نشسته‌ام، از من پرسید: "آیا قصد دارید بلند شوید؟" و من گفتم: "نه، نمی‌خواهم بلند شوم".» درعین‌حال، برخلاف باور عموم مردم، نه گفتن پارکز به‌دلیل شخصیت محکم و قوی وی نبود. در واقع، وی در پاسخ به این سؤال که چه شد او به‌ عنوان دبیر ریاست شعبه مونتگمری از اتحادیه ملیبرای پیشرفت افراد رنگین‌پوست منصوب شد، گفت: «من تنها زن حاضر در آنجا بودم و آن‌ها به یک دبیر زن نیاز داشتند. من خجالتی‌تر از آن بودم که بگویم نه.».. .

صفحات کتاب :
۲۷۲
کنگره :
‏‫‬‭BF۶۱۱
دیویی :
‏‫‬‭۱۵۳/۸
کتابشناسی ملی :
۹۳۵۰۶۲۱
شابک :
978-622-220-907-0
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه اصل گرایی