کتاب فیض روح القدس

شرح ادعیه سحر به سیاق آثار آیت الله سعادت پرور

امتیاز
5 / 5.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
خرید
120,000
10%
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فیض روح القدس

کتاب فیض روح‌القدس، اثر سید محمدجواد وزیری فرد توسط انتشارات رسم وفا منتشر شده است. سحرهای ماه رمضان از جمله مهم‌ترین و اثرگذارترین زمان‌ها برای بهره‌برداری سالکان الی‌الله و طالبان مسیر کمال و معنویت است.

در ادعیه‌ی وارده از اهل بیت عصمت و طهارت نیز دعاهای متعددی برای زمان سحر وجود دارد که علاوه‌ بر اظهار بندگی و مسئلت به درگاه خداوند شامل معارف بسیار عالی و بلند توحیدی است.

کتاب فیض روح‌القدس، شرح ادعیه سحر به سیاق آثار آیت‌الله سعادت‌پرور است و تلاش دارد به رویکرد صرفا علمی و تبیینی در شرح ادعیه اکتفا نکند و هرجا که نکات و توجهات عملی برای علاقه‌مندان به معنویت لازم است، از بیان آن نکات دریغ نکند.

ادعیه‌ی انتخاب‌شده در این اثر دعاهایی هستند که استاد بزرگوار آیت‌الله سعادت‌پرور در کتاب شریف خود تحت عنوان نور هدایت، ذکر فرموده‌اند. این اثر به علاقه‌مندان به مطالعه‌ی شرح ادعیه‌ی ماه رمضان، پیشنهاد می‌شود.

گزیده کتاب فیض روح القدس

شیعه واقعی کیست؟
ما خط امامی و شیعه اهل‌بیتیم؟ اگر کسی به اهل‌بیت= بگوید ما شیعه شما هستیم، می‌گویند بگو محب شما هستیم. همین‌طوری نیست؛ ذره ذره‌اش حساب دارد. مثقال مثقال کنار هم چیده می‌شود. شیعه یعنی کسی که پا جای پای اهل‌بیت= بگذارد. شیعه کسی است که خواسته‌هایش منطبق با خواسته‌های آن‌ها باشد. خواسته‌های ما با خواسته‌های امام زمان (عج) منطبق نیست.

خواسته‌های ایشان این‌چنین دعاهایی است. رفتار ما هم همسوی با ایشان نیست، تا جایی که گاهی دشمنی هم می‌کنیم. ما شیعیان، همه معتقد به امام زمان (عج) هستیم و این‌گونه دعا می‌کنیم: «اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیکَ الْحُجَّه بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلَی آبائِهِ...»؛ اما حقیقت این نیست. حقیقت این است که چپ و راست، شرق و غرب و اطراف امام (عج) دشمنش هستند؛ چرا که درکی از ایشان ندارند.
در برخی از ادعیه می‌خوانیم که: خدایا! امام را از شر هر باغی و طاغی نجات بده.

بعد می‌گوییم خدایا! از شر جمیع مخلوقاتت حفظش کن؛ «اللهُمَّ أَعِذْهُ‌ مِنْ‌ شَرِّ کُلِ‌ بَاغٍ وَطَاغٍ وَمِنْ شَرِّ جَمِیعِ خَلْقِک‌»؛  بعد نگران جمیع خلق هستیم. جمیع خلق تا وقتی که به فطرتشان رجوع نکرده‌اند راه دیگری غیر از راه امام (عج) دارند.

در ادامه می‌گوییم: «وَاحْفَظْهُ مِنْ‌ بَینِ یدَیهِ وَمِنْ خَلْفِهِ وَعَنْ یمِینِهِ وَعَنْ شمَالِه‌»؛ خدایا! او را از چپ و راستش حفظ کن. نه از چپ و راست خیالی، بلکه در عالم واقع؛ چون چیزهایی که امام (عج) می‌خواهد و می‌گوید، آن‌ها نمی‌خواهند و نمی‌گویند.

چیزهایی که ما در این انقلاب می‌خواهیم با چیزهایی که امام و رهبر می‌خواهند خیلی فرق می‌کند و فاصله دارد. چرا ما به این روز رسیدیم؟ چرا به مثل امروز رسیدیم که در مورد کاخ‌ها سؤال می‌کنیم؟ چرا در مورد زندگی تجملاتی بحث می‌کنیم؟

امام خمینی (ره) می‌فرمود اگر مسئولین به فکر کاخ باشند، مسئول نظام جمهوری اسلامی نیستند. اگر یک ذره به فکر تجمل‌گرایی باشند با این انقلاب فاصله دارند.

الآن خواسته‌های ما را کنار خواسته‌های امام و رهبری بگذارید و ببینید چقدر با هم تطابق دارد؟ آیا اگر هم‌خوانی نداشت از خواسته‌هایمان دست می‌کشیم و می‌گوییم: اماما! فدایت شوم همان که شما می‌گویید؟ یا می‌گوییم: ما خواسته‌هایمان را می‌خواهیم، شما هم هر چه می‌خواهید بگویید!؟

سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
۲۱۶
کنگره :
‏‫‭BP۲۷۰
دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۷۷۴‬
کتابشناسی ملی :
۷۳۱۵۷۴۰
شابک :
978-622-9564-57-8

کتاب های مشابه فیض روح القدس