امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
25,000
خرید
48,000
10%
43,200
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اصول زندگی مشترک

کتاب اصول زندگی مشترک، اثر سید محمدجواد وزیری‌فرد توسط انتشارات رسم وفا منتشر شده است. 

زندگی و روابط بین همسران، بسیار جدی‌تر از آن است که بشود تصورش را کرد؛ به طوری‌ که هر حرکت، حرف، سکوت و هر نگاه آن‌ها، در بنای زندگی تأثیر دارد و می‌‌تواند در استحکام، تزلزل، شیرینی و تلخی آن اثرگذار باشد.

کتاب اصول زندگی مشترک، کتابی خواندنی نیست، بلکه کتابی عمل‌کردنی است. این کتاب تلاش دارد با نکات و معارفی که ارائه می‌نامید، آموزش دهد که چگونه یک زندگی خوب را برای خود رقم زد. در این کتاب به موضوعاتی نظیر اصل فداشدن، زندگی مشترک صحنه فدا شدن، همه چیز فدای خانواده، فداشدن یعنی پرهیز از زورگویی، فداشدن یعنی پرهیز از تنبلی، فداشدن یعنی پرهیز از خودرأیی، تفاوت فداشدن با نفله شدن، تلاش برای تحقق حداکثری اصل فداشدن، اصل ایثار، اصل مشورت، اصل عذرخواهی، اصل حسن‌ظن و اصل متوجه دانستن عیوب به خود، پرداخته شده است.

اگر احساس می‌کنید که روابط بین همسران‌تان به سردی گراییده، و تفاوت چشمگیری با روزهای اول دارد، کتاب اصول زندگی مشترک می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای حل مشکلات به وجود آمده است.

گزیده کتاب اصول زندگی مشترک

اصل عذرخواهی
اصل اساسی دیگری که در زندگی خانوادگی فراموش شده، روحیه عذرخواهی است. بالاخره انسان‌ها اشتباه می‌کنند. از یک طرف باید روحیه گذشت در برابر اشتباه، خیلی وسیع و عمیق باشد، و از طرف دیگر روحیه عذرخواهی باید وجود داشته باشد.

متأسفانه دادگاه‌ها و شعبه‌های رسیدگی به شکایات و اختلافات خانواده‌ها پر است؛ چون در زندگی‌های‌مان روحیه عذرخواهی نداریم و بلد نیستیم عذرخواهی کنیم. ما عذرخواهی را ننگ می‌‌دانیم؛ در حالی که برعکس، عذرخواهی کردن در مقابل اشتباه نشانه کمال آدمی‌ و عزت و بزرگواری او‌ست.

زندگی‌ای که در آن، اشتباهات را به نحوی توجیه کنیم، یا بگوییم «همین است که هست؛ می‌‌خواهی بخواه، نمی‌خواهی نخواه» این زندگی دائما صحنه درگیری و دعواست، نه زندگی. توجیه، زندگی را بدجوری خراب می‌‌کند.جایی که توجیه باشد، زن و مرد دیگر همسر نیستند، بلکه خصم یکدیگرند. همسر، یعنی اینکه دو نفر سرشان کنار هم، روی یک بالش، و فکرهای‌شان کنار هم در صحنه زندگی باشد. غیر از این باشد، دیگر همسر نیستند.

داشتن روحیه عذرخواهی، ضروری است؛ فرقی هم نمی‌‌کند مرد باشد یا زن. این‌که مرد بگوید: «ما مرد هستیم و نباید عذرخواهی کنیم،» درست نیست. این هم که زن بگوید: «مردها همه‌شان زورگو هستند و آن‌ها باید عذرخواهی بکنند»، درست نیست. هر کدام که زودتر عذرخواهی کردند، غیر از برخورداری از ثواب الهی، نقش‌شان در استحکام خانواده هم بیشتر است. بنابراین خانواده، مدیون آن همسری است که زودتر و بیشتر عذرخواهی و دل‌جویی می‌‌کند. لذا همانند سایر اصول، اگر روحیه عذرخواهی هم در زندگی نباشد، پیشرفت حاصل نخواهد شد.

صفحات کتاب :
۵۳
کنگره :
HQ۷۴۳
دیویی :
‏‫‬‬‮‭۶۴۶/۷۸
کتابشناسی ملی :
۸۸۳۲۹۸۷
شابک :
978-622-98106-6-8
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه اصول زندگی مشترک