نظر شما چیست؟

معرفی کتاب در پس کمان‌های رستوران مک‌دونالد

کتاب در پس کمان‌های رستوران مک‌دونالد نوشتهٔ جان اف. لاو و ترجمهٔ شیدا فروغی است. انتشارات نسل نواندیش این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این کتاب از چالش‌ها و آسیب‌های مهمی که شرکت مک دونالد با آن مواجه شد، می‌گوید و تغییرات بنیادینی را که در سبک زندگی مردم و صنایع غذایی آمریکا ایجاد کرد، برمی‌شمارد.

مک‌دونالد داستان موفقیت کسب‌وکاری است که در دنیای صنایع گوناگون به موفقیت دست یافت. شرکتی که مفهوم سخت‌کوشی، نبوغ، آزمون‌وخطا، شهود و بصیرت را به اثبات رساند. جان اف. لاو، نویسندۀ مقالات تجاری، در کتاب در پس کمان‌های رستوران مک‌دونالد، داستان شگفت‌انگیز افراد، استراتژی‌ها، ابداعات و نوآوری‌هایی را به رشتۀ تحریر درآورده است که دکۀ کوچک همبرگرفروشی را به شرکتی میلیون دلاری تبدیل کردند.

شرکتی که نه‌تنها روی فرهنگ امریکا، بلکه اکنون بر کل جهان تأثیر گذاشته است. این کتاب قابل توجه، از درون یکی از داستان‌های بزرگ موفقیت تجاری در امریکا، دیدگاه جذابی را به خوانندگان ارائه می‌دهد. این کتاب تاریخچه‌ی شرکت مک‌دونالد و زندگی شخصی بنیانگذاران آن را برای شما شرح می‌دهد،

گزیده کتاب در پس کمان‌های رستوران مک‌دونالد

«من در طول این سال‌ها، از سوی ایستگاه‌های تلویزیونی و رادیویی، نویسندگان، خبرنگاران و سایرین، نامه‌ها و تماس‌های تلفنی زیادی داشتم که همۀ آن‌ها داستان یکسانی را برایم بازگو می‌کردند. به نظر می‌رسد که اگر آن‌ها باتوجه به آدرس فعلی من با شرکت شما در اُوک بروک تماس بگیرند، به آن ها گفته می‌شود که شرکت خبر ندارد من کجا زندگی می‌کنم یا اینکه حتی زنده‌ام یا نه. بارها به آن‌ها گفته شده که درواقع اصلاً مک دونالدی وجود نداشته است. به آن‌ها گفته شده که مک‌دونالد تنها یک نام ساختگی و غیرواقعی است و صرفاً چون به خاطر سپردنش راحت بود، انتخاب شده است.»

ریچارد جیمز مک‌دونالد این مطالب را در قالب نامه، در زمانی نوشت که رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالد خبر از تعطیلی واحدی داده بود که ری کراک در سال 1955 در دس پلینز [شمال غربی حاشیۀ شهر شیکاگو] تأسیس کرده بود. اعلام این خبر، اعتراضاتی را از سوی علاقه‌مندان به تاریخ محلی در پی داشت.

آن‌ها افرادی بودند که پیشنهاد تبدیل فروشگاه به موزه را عنوان کرده بودند (کاری که رستوران مک‌دونالد انجامش داد) و روزنامه‌ها جریان بسته شدن رستوران «اصلی» مک‌دونالد را در سراسر کشور پخش کردند. اگر در این داستان‌ها هیچ اشاره‌ای به برادران مک‌دونالد نشده است، صرفاً به این دلیل است که آن‌ها ایده‌ای داشتند، اما کراک نسبت به آن‌ها کمی فراتر رفت و از ایدۀ آن دو کمی بیشتر از نامشان استفاده کرد. همه قبول دارند که اولین رستوران مک‌دونالد را کراک بنیان نهاده است.

صفحات کتاب :
570
کنگره :
‏‫‬‮‭TX۹۴۵/۵
دیویی :
‏‫‬‮‭۳۳۸/۷۶۱۶۴۷۹۵۷۳
کتابشناسی ملی :
7547620
شابک :
‫‬‮‭978-622-220-698-7‬‬‬
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه در پس کمان های رستوران مک دونالد