نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سیستم کدگذاری حرکات چهره

در کتاب سیستم کدگذاری حرکات چهره پرفسور پل اکمن به همراه والاس وی.فریزن و جوزف سی.هگر سیستم کدگذاری‌ای برای حرکات چهره تدوین کرده‌اند که جامع‌ترین سیستم در این زمینه بوده است.

در این شیوه حرکات را به واحدهای حرکت تقسیم کرده‌اند؛ واحدهای حرکت کوچک‌ترین حرکات چهره‌ای بصری قابل تمایز هستند که نمی‌توان آن‌ها را به جزءهای کوچک‌تری تقسیم کرد. این کتاب شامل دو جلد به همراه یک CD آموزشی است.

جلد اول، کتاب راهنما بوده و در آن چگونگی تشخیص و نمره‌گذاری واحدهای حرکت آموزش داده شده و جلد دوم تحت‌عنوان راهنمای محققان شامل مبانی علمی و پژوهشی برای افرادی است که علاقه مند به استفاده از این سیستم در تحقیقات و مطالعات خود هستند.

درباره پل اکمن نویسنده کتاب سیستم کدگذاری حرکات چهره

پل اکمن (Paul Ekman‎؛ زادهٔ ۱۵ فوریه ۱۹۳۴) یک دانشمند در زمینه زبان بدن روان‌شناسی و انسان‌شناسی اهل ایالات متحده آمریکا است.

بر اساس نظریه وی، در خصوص رفتارهای ناخودآگاه مغز و تأثیر آن بر حالت‌های غیرارادی، سریال "به من دروغ بگو" (Lie to me) در سه سیزن در آمریکا ساخته شد. در حال حاضر بعد از انتشار صدها مقاله، پل اکمن کتابی را به تازگی روانه بازار کرده‌است در خصوص "حرکت به سوی جهانی در شفقت " که در این کتاب اهمیت نوع دوستی در دنیای جهانی ما توضیح می‌دهد.

گزیده کتاب سیستم کدگذاری حرکات چهره

از زمانی که پل اکمن و واال وی.فریزن اولین نسخۀ اصلی سیستم کدگذاری حرکهات چهره را ساخته و
طراحی کرده اند، تکنولوژی، تغییرات زیادی کرده است.

اگرچه نویسندگان انتظار داشتند که برای طراحی
سیستم کدگذاری حرکات چهره (FACS )بتوانند حرکات را ضبط کرده و سپس انتشار دهند، در زمان رشد
FACS، ضبط کننده های نوارهای ویدئویی هنوز راهی رایج و ارزان برای نگهداری و تحلیل رفتارهای ضبط
شده نبودند.

همچنین کامپیوترهای کوچک برای دستکاری داده های معمول تمرینی و ویدئوهای دیجیتالی وجود نداشتند. بیشترین ویدئوهای موجود از رفتار، به صورت فیلم ههای متحرکی از تصاویر یا به صورت عکس های غیرمتحرک بودند.

سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
648
کنگره :
‭BF۵۹۲‬
دیویی :
‭۱۵۳/۶۹‬
کتابشناسی ملی :
۷۵۷۹۵۱۹
شابک :
‏‫‭978-622-220-716-8‬‬

کتاب های مشابه سیستم کدگذاری حرکات چهره