امتیاز
5 / 5.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
18,000
خرید
60,000
14%
51,600

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم به سوالاتی اساسی درباره‌ی نماز پاسخ می‌دهد. این کتاب نوشته استاد علیرضا پناهیان است و قصد دارد به سوال چگونه یک نماز خوب بخوانیم با نگاهی روانشناسانه، جدید و کاربردی پاسخ دهد.

معرفی کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟

از کودکی دم گوشمان گفته‌اند که نماز ستون دین است، اگر نمازمان درست باشد بقیه‌ی عبادت‌هایمان مورد قبول واقع می‌شود و جمله‌های مشابه دیگر. اما شاید کمتر آموزش دیده باشیم که نماز خوب چه نمازی است؟ چگونه باید نمازمان را ادا کنیم تا باعث رشد ما و تنهی عن الفحشا شود؟ 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان طی سلسله جلساتی در حرم مطهری رضوی درباره‌ی چگونه یک نماز خوب بخوانیم صحبت کرده‌ است. فایل‌های صوتی این جلسات به‌شدت مورد استقبال عموم قرار گرفت. نظر به همین استقبال نشر بیان معنوی در سال 1394 اقدام به گردآوری و چاپ  این سلسله  مباحث با نام «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» کرده است. این کتاب  تا به امروز جزو لیست پرفروش‌های مذهبی قرار گرفته است.

خلاصه کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟

کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم به سوالاتی اساسی درباره‌ی نماز پاسخ می‌دهد. با خواندن هر بخش خواننده متوجهِ آثار و فواید بسیار زیاد نماز می‌شود. علت عدم نشاطش حین نماز و بعد از نماز را می‌فهمد و یاد می‌گیرد چگونه این نشاط را کسب کند و در زندگی جاری سازد. 
همچنین در این کتاب راهکارهایی برای خواندن نماز با حضور قلب و مؤدبانه ایستادن در برابر پروردگار ارائه شده است. در ادامه راه رسیدن به آرامش قلبی با کمک نماز و بهتر زیستن را نشان می‌دهد.
زبان کتاب عاری از هرگونه تکلف است و متنی ساده و روان دارد؛ بنابراین به‌خوبی توانسته توجه قشر جوان و نوجوان را به خود جلب کند. با خواندن این کتاب به‌وضوح شاهد تغییر حال ‌و هوایتان بعد از خواندن نماز‌هایتان می‌شوید و آن لذت و آرامشی که ناشی از ارتباط با خداوند است در زندگی‌تان سرازیر خواهد شد. لذت و آرامشی که هیچکدام از لذت‌های مادی دیگر، نمی‌تواند جایگزین آن باشد.

فهرست کتاب

یادداشت ناشر
نقش نماز در زندگی
نماط خوب چه نمازی است؟
مرحله اول: نماز مودبانه
آثار و فواید نماز مودبانه
مرحله دوم: نماز متفکرانه
فهرست‌ها

کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم  برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم برای تمامی کسانی که به کتب مذهبی علاقه‌مند هستند مناسب است. همچنین می‌تواند هدیه بسیار مناسبی برای جوان‌ها و نوجوان‌ها باشد تا در ادامه‌ی زندگی‌شان از فواید انس با نماز بهره‌مند شوند.

بخش‌هایی از کتاب

گفتیم نماز قبل از هر چیز اطاعت فرمان خداوند است و قدم اول برای اینکه از خداوند اطاعت و فرمان‌بری داشته باشیم این است که عظمت خداوند در دل ما جی گیرد. حالا چه‌کار کنیم که عظمت خداوند در قلب ما بنشیند؟ راهش «رعایت ادب در مقابل خداوند» است و اولین جایی که باید ادب را در مقابل خداوند رعایت کنیم سر نماز است. در واقع نماز رعایت ادب در پیشگاه پروردگار عالم است، کمااینکه ادب اولین امری است که یک عبد در مواجهه با مولا باید تمرین کند و فرابگیرد؛ لذا امام زین‌العابدین (ع) لزوم رعایت ادب در نماز را این‌گونه بیان می‌فرماید: «حق نماز این است که بدانی، نماز واردشدن بر خداوند متعال است و تو در نماز، در پیشگاه خداوند ایستاده‌ای، پس وقتی این را دانستی، باید همچون بنده‌ای ذلیل و حقیر، راغب و راهب، امیدوار و بیمناک، بینوا و با تضرع باشی،  و به احترام کسی که در مقابلش ایستاده‌ای با آرامش و وقار بایستی.» 
نماز خوب خواندن، خیلی ساده است. مدتی سعی کن سر نماز رعایت ادب کنی، به‌تدریج خواهی دید که خدا چه عشقی از خودش به دل تو خواهد انداخت.

علیرضا پناهیان را بیشتر بشناسیم

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان متولد فروردین‌ماه 1344 است. تحصیلات حوزوی‌اش را تا سطح خارج ادامه داده  و همچنین در رشته‌ی روانشناسی هم از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است. آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله وحید خراسانی و آیت‌الله جوادی آملی از جمله اساتید وی در حوزه بوده‌اند. 
از دیگر آثار او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    ناشنیده‌هایی درباره‌ی قدرت و شکوه زن در کلام امام و رهبری
•     پرورش نخبگان معنوی در مساجد
•     تقوا طرحی برای اداره جامعه
•     باران خوبی‌ها
•    رهایی از گناه
•     شهر خدا
•     انتظار عامیانه عالمانه عارفانه
•     تکبر پنهان

خرید کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم

از طریق اپلیکیشن فراکتاب می‌توانید نسخه‌ی چاپی کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم را تهیه کنید. نگران قیمت نباشید. کتاب‌های چاپی موجود در فراکتاب همواره با تخفیف‌های مختلف ارائه می‌شوند. در ضمن اگر سبد خریدتان به اندازه‌ی مشخصی برسد کتاب‌هایتان را به سراسر ایران رایگان ارسال خواهیم کرد. 
ما در مجموعه‌ی فراکتاب تمام سعی‌مان را می‌کنیم بازه‌ی زمانی بین سفارش کتاب تا دریافت آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشد.

دانلود کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم

نسخه الکترونیک این کتاب را از نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و یا آن را به صورت آنلاین مطالعه نمایید.

خرید کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم مشخصات کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟ در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: بیان معنوی
نویسنده: علیرضا پناهیان
تعداد صفحه: 215
موضوع: پاسخ به سوالاتی درباره نماز
قالب: الکترونیک و چاپی

دیویی :
297/353
کتابشناسی ملی :
3944761
شابک :
978-600-94660-1-6
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
218
کنگره :
8چ83پ/BP186

کتاب های مشابه چگونه یک نماز خوب بخوانیم